کشیدن سیفون فقر با توالت‌های تمیز

در تقویم‌های جهانی روز 19 نوامبر به عنوان روز «توالت» تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا آمار جهانی نشان می‌دهد که یک سوم مردم دنیا به توالت تمیز دسترسی ندارند.

 

بر اساس گزارش اخیر یونیسف نزدیک به دو و نیم میلیارد نفر در جهان فاقد سرویس بهداشتی هستند و سالانه یک و نیم میلیون کودک به علت عدم دسترسی به سرویس‌های بهداشتی به انواع گوناگون بیماری‌ها مبتلا می‌شوند. همچنین تعداد افرادی که به علت بیماری‌های ناشی از عدم دسترسی به توالت بهداشتی می‌میرند بیشتر از کشته‌شدگان توسط بیماری‌های مالاریا و سرخک است.

 

بیماری‌های واگیردار در مناطقی که توالت بهداشتی وجود ندارد با سرعت بیشتری شیوع پیدا می‌کنند. نمونه این وضعیت را می‌توان در «کیبرا»، بزرگترین حلبی‌آباد آفریقا دید که ساکنان آن در درون کیسه‌های پلاستیک مدفوع می‌کنند و آن را دور می‌اندازند.

 

همچنین به گفته کارشناسان یونیسف در مناطق وسیعی از هند فاضلاب وجود ندارد. به همین منظور افرادی استخدام می‌شوند که با دست توالت‌ها را خالی می‌کنند. کاری که انجام آن از 20 سال پیش رسما ممنوع شده اما تاکنون هیچ کارفرمایی به خاطر استخدام افراد برای انجام این کار به دادگاه کشیده نشده است.

 

در مناطق بحران‌زده مثل اردوگاه آوارگان سومالیایی در تونس نیز تهیه سرویس‌های بهداشتی نیاز به کار بزرگ لجستیکی دارد. در این اردوگاه‌ها معمولا سرویس‌های بهداشتی وجود ندارند و باید سرویس‌های از پیش ساخته شده به این مناطق منتقل شوند.

 

به محض وقوع بحران در یک منطقه از جهان و آغاز سیل، نخستین مشکل که پای بسیاری از بیماری‌ها را نیز در اردوگاه‌های آوارگان باز می‌کند، مشکل عدم دسترسی به توالت تمیز است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، نزدیک به 20 میلیون نفر از شهروندان اتحادیه اروپا در شرق این قاره از توالت‌های بهداشتی برخوردار نیستند. این توالت‌ها مخصوصا در مناطق روستایی چاه‌های آب را آلوده می‌کنند. ساخت یک توالت ساده می‌تواند ناجی انسان‌های بسیاری در سراسر جهان باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  ⁄  13  =