هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در سوریه و خاورمیانه

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای بحران سوریه بر کشورهای منطقه خاورمیانه، از تمامی کشورها خواست تا برای ممانعت از وقوع فاجعه انسانی در سوریه و خاورمیانه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه نشستی را در بروکسل در خصوص سوریه برگزار کردند.

 

در این نشست حاضران از جامعه جهانی، کشورهای همجوار سوریه و تمامی طرف‌ها خواستند تا اقدامات لازم را برای ممانعت از وقوع "فاجعه انسانی" در سوریه و منطقه خاورمیانه اتخاذ کنند.

 

اتحادیه اروپا همچنین نسبت به تاثیر و پیامدهای بحران سوریه بر اوضاع انسانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و همچنین اوضاع امنیتی در تمامی منطقه خاورمیانه و به ویژه لبنان و اردن ابراز نگرانی کرد.

 

اعضای اتحادیه اروپا اعلام کردند: در حال حاضر 9 / 5 میلیون سوری در داخل این کشور نیاز به کمک‌های فوری بشردوستانه دارند.

 

اتحادیه اروپا همچنین نسبت به سرنوشت 6 / 6 میلیون آواره در داخل سوریه و بیش از دو میلیون آواره سوری در کشورهای همجوار که نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند ابراز نگرانی کرد.

 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ادامه نسبت به شیوع بیماری فلج اطفال نیز ابراز نگرانی کردند.

 

اتحادیه اروپا مواضع مثبت مقامات کشورهای همسایه سوریه به ویژه لبنان، اردن، ترکیه و عراق در استقبال از آوارگان و حمایت از آن‌ها ستود و از این کشورها خواست با آغوش باز از آوارگان استقبال کنند و به تعهدات خود در ارائه کمک‌های بشردوستانه پایبند باشند.

 

همچنین این اتحادیه با استقبال از برگزاری کنفرانس "حامیان مالی آوارگان سوری" (کویت2) در آغاز سال 2014، از کشورهای جهان خواست تا به آوارگان سوری کمک‌های بشری و اقتصادی برسانند.

 

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به توقف ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان سوری که به فرار سوری‌ها به کشورهای همسایه می‌انجامد از تمامی طرف‌ها و به ویژه مقامات سوری خواست تا خواسته شورای امنیت مبنی بر لغو موانع تامین امنیت و مداخله فوری برای کمک رسانی به آوارگان را عملی کنند.

 

این اتحادیه بازگشایی مناطق محاصره شده از سوی ارتش سوریه برای دادن فرصت به تمامی افرادی که می‌خواهند از این مناطق خارج شوند را خواستار شد.

 

همچنین خواهان پایان دادن به حمایت از تروریست‌های خارجی که در سوریه می‌جنگند و حضور آن‌ها در این کشور بر امنیت و آرامش کشورهای دیگر تاثیر می‌گذارد، سرعت بخشیدن به امحای تسلیحات شیمیایی سوریه و برگزاری کنفرانس ژنو 2 در نزدیک‌ترین زمان ممکن شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  21