بزرگترین حامی مالی جیش العدل کیست؟

بعداز حمایت هایی که عربستان از گروهک تروریستی ریگی داشت حالا گفته می شود رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان 500 میلیون دلار برای حمایت از این گروهها و تحریک اقلیت‌های نژادی در داخل ایران اختصاص داده است.

به گزارش مجله مهر، اوایل سال 85 و پس از ظهور گروهک شیطانی و تروریستی ریگی، شبکه العربیه در مستندی فیلم های تبلیغاتی محض از عبدالمالک ریگی سرکرده این گروهک ـ تصاویری از تیراندازی به سمت سمت کوه- پخش کرد و بعدها نیز این شبکه اولین و تنها رسانه ای بود که فیلم های ترور و سربریدن سربازهای ایرانی و اطلاعیه های گروهک تروریستی موسوم به جندالله را پخش می کرد. العربیه به همراه تلویزیون صدای آمریکا تنها رسانه هایی بودند که امکان گفت وگو با تروریست را پیدا کردند. زمانی که ریگی در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شد العربیه نتوانست خشم خود را از این موضوع پنهان کند و از زبان کسی که خود را سخنگوی گروهک تروریستی ریگی معرفی می کرد گفت که «حرکت های تروریستی علیه ایران ادامه خواهد داشت» و در واقع این پیام، نه پیامی از زبان سخنگوی گروهک ریگی که پیامی از طرف سخنگوی رسانه ای آل سعود تلقی شد.

شبکه سعودی العربیه ساعاتی بعد از به شهادت رسیدن 14 مرزبان این تصویر را از گروهک تروریستی جیش العدل منتشر کرد

شبکه تلویزیونی العربیه، رسانه وابسته به آل‌سعود است.  این شبکه که در سال 2003 با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری عربستان سعودی برنامه‌هایش را آغاز کرد و سیاست‌های ضدشیعی را در دستور کار خود قرار داد.

این شبکه وقتی با سخنگوی گروهک تروریستی جندالله سخن می گفت تیتراژ برنامه اش را با این عنوان که  «آیا مشکل پایان یافته است» آغاز کرده و از او پرسید مرگ ریگی چه تاثیری در حرکت آن ها دارد؟ فردی که خود را سخنگوی گروه تروریستی و جدایی طلب جندااله معرفی می کرد همان پاسخی را داد که مد نظر العربیه بود و اظهار داشت که گرچه رهبر این گروه دستگیر شده اما عملیات علیه ایران ادامه خواهد داشت.

بزرگترین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5