ژاپنی ها به Car ما کار دارند/طنز

عصرایران نوشت در سال 1374 شرکت تویوتا پیشنهاد کرد: 100 هزار پیکان فرسوده به ما بدهید تا از کشورتان خارج کنیم؛ در مقابل 100 هزار تویوتای مدل روز به شما می دهیم و چیزی هم از شما نمی خواهیم ، فقط مابه التفاوت هزینه بنزین مصرفی پیکان و تویوتا را به مدت 2 سال به ما بدهید.

البته این به اصطلاح بسته پیشنهادی کلاهی بود بزرگ، برای منافع کشور ما، که خوشبختانه با هشیاری مسئولان وقت به سرانجام نرسید و ما گول این ژاپنی های دودره باز را نخوردیم. در همین زمینه چندتن از کارشناسان "ستون طنز عصرایران" نظرات خود را به این شرح مطرح کردند:

کارشناس اول: از قدیم گفته اند وقتی یک پیشنهادی خیلی خوب بود، مطمئن باش حتما کلکی وجود دارد. آخر کدام آدم عاقلی می آید تویوتایش را با پیکان فرسوده معاوضه کند؟! … اصلا ژاپنی ها که خودشان اینهمه ماشین مدل بالا دارند، پیکان هایمان را می خواستند چیکار؟! نکند این پیکان ها خیلی ارزش دارند و خودمان خبر نداریم! نکند در ساخت این خودروها از طلا هم استفاده شده باشد؟! … من حوصله اظهارنظر ندارم! می روم چندتایی پیکان بخرم تا گران نشده!

کارشناس دوم: اگر ما این پیکان های فرسوده را به آنها می دادیم و در عوض تویوتاهایشان را پس می گرفتیم، آنموقع در حمل و نقل عمومی دچار مشکل می شدیم! با تویوتا که نمی شود مسافران را اینطرف و آنطرف برد، مردم بدعادت می شوند خب!

کارشناس سوم: این ژاپنی ها ما را ساده گیر آورده اند، همه می دانند ما به تفاوت هزینه بنزین مصرفی پیکان و تویوتا خیلی می شود. هیچ می دانید این پیکان های چخ چخی(!) صدی چند می سوزانند و تویوتاها چقدر کم مصرف هستند؟! … اینطوری شاید سرمان کلاه می رفت!

کارشناس چهارم: این ژاپنی ها هم فضولندها! مگر ما به کارشان، کاری داریم، که آنان به Car ما کار دارند؟! … اصلا شاید ما دلمان بخواهد در هوای آلوده تنفس کنیم، شما فضولید؟!

***

امروز فیسبوک، فردا یوتیوپ، پس فردا … !

عصرایران از دولتی ها خواست اینقدر گیر ندهند که فیسبوک چرا فیلتر است؟! چونکه از کل نفر تصمیم گیرنده برای فیلتر بودن یا نبودن سایت ها، نصف شان دولتی هستند و می توانند فیسبوک را رفع فیلتر کنند.

با این وجود، به نظر شما چرا تا به حال فیسبوک رفع فیلتر نشده است؟!

احتمال اول: با رفع فیلتر شدن فیسبوک، خیلی از وی پی ان فروش ها نانشان آجر می شود! دولت تدبیر و امید آمده است آمار بیکاری را کاهش دهد، نه اینکه به تعداد بیکارها بیفزاید! مگر نمی دانید آن مرد که باعث می شد آمار اشتغال پایین بیاید دیگر رفته است!

احتمال دوم: خود دولتی ها هم نمی دانستند که این همه عضو در "کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه" دارند! و یحتمل بعد از خواند آن یادداشت جعفرخان، با خودشان گفتند: "ای بابا! دمت گرم جعفر! کاش زودتر می گفتی!" بعد هم با خودشان فکر کرده اند که چه کارهای دیگری هم می توانند بکنند اما چون نمی دانند، نمی کنند!

احتمال سوم: اینطوری سطح توقعات بالا می رود و جوانان پررو می شوند! امروز فیسبوک، فردا یوتیوپ، حتما پس فردا هم توقع دارند آن سایت های اسمش را نبر رفع فیلتر شود! انگار یادشان نیست برخی روزها شنیده می شد قرار است جیمیل و یاهو هم فیلتر شوند!

احتمال چهارم: با فیلتر ماندن فیسبوک، دولتی ها می توانند نشان دهند که چقدر آدم های باحالی هستند! به نظر شما اگر فیسبوک فیلتر نباشد، آن موقع جنتی می تواند با بیان عضو بودن در فیسبوک جلوی خبرنگاران پُز دهد؟!

***
نگران کاغذپاره ها نباشید!

به عنوان حسن ختام طنز امروزمان؛ لطفا به سئوال چهارگزینه ای زیر پاسخ دهید:

جلیلی گفت: "… نگران … نباشند."

الف. ظریف و دوستانش- خانم اشتون

ب. دولتی ها بی خیال مذاکره شوند و – آن کاغذپاره ها

ج. من اینهمه مذاکره رفتم هیچی ام نشد، مردم- کمردرد ظریف

د. مردم – ترک‌خوردگی سد کارون 4

راهنمایی: اسماعیل جلیلی عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به ترک‌خوردگی بخشی از سد کارون 4، تاکید کرد که این اشکالات فنی قابل رفع است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12