همایش بررسی وضعیت مالی بانک ملی با رویکرد حسابداری مدیریت برگزار شد

همایش یک روزه بررسی وضعیت مالی بانک با رویکرد حسابداری مدیریت با حضور جمال دامغانیان عضو هیأت مدیره، روح‌اله لهربیان مدیر امور مالی، مسئولان اداره کل حسابداری مدیریت و آمار و جمعی از روسای ادارات مرکزی در مرکز آموزشی کوثر ( آجودانیه) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دامغانیان در این همایش که روسای دوایر حسابداری و آمار و خدمات بانکی ادارات امور شعب سراسر کشور نیز حضور داشتند، بر خط مشی و سیاست مالی واقع بینانه منطبق بر کسب انتفاع تاکید کرد.
وی با اشاره به رقابتی بودن بازار در جذب منابع و کسب سود، لزوم حساسیت به دخل و خرج بانک را مورد تاکید قرار داد و گفت: جذب سپرده‌های ارزان قیمت، توجه به نسبت منابع به مصارف، وصول مطالبات معوق، رویکرد تسهیلات بر مبنای عقود مشارکتی، مدیریت بودجه ابلاغی و پرهیز از هزینه‌های مازاد، کسب سود، شفاف سازی ترازنامه مالی بانک در کنار تفکر خلاق برای افزایش سهم بازار نسبت به سایر بانک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و روسای شعب باید نسبت به وضعیت شعبه در تمام بخش‌ها حساس باشند.
عضو هیأت مدیره، خواستار تجزیه و تحلیل اسناد حسابداری و انتقال اطلاعات مفید درخصوص نقاط ضعف و قوت مجموعه به مدیران بانک و انتقال این حساسیت نسبت به درآمد و هزینه‌ها به کل بانک توسط کارشناسان حوزه مالی شد.
در ادامه همایش لهرابیان به روز بودن اطلاعات مالی کارشناسان حوزه حسابداری و تفسیر صحیح اطلاعات مالی جهت انتقال به مدیران ارشد را مهم خواند و افزود: در تمام معاملات بانکی باید انتفاع و سود بانک در نظر گرفته شود.
کنترل و تجزیه و تحلیل مستمر حساب‌ها توسط کارشناسان حوزه مالی، تعیین تکلیف اقلام باز، کنترل هزینه‌ها و مدیریت آن، توجه ویژه به کارمزد خدمات بانکی و درآمدها و ایجاد دیدگاه‌ مالی در تمام بدنه بانک از دیگر تاکیدات مدیر امور مالی بود.
در ابتدای همایش نیز مسعود صفرزداه نساجی به ارائه گزارشی از وضعیت 7 ماهه ابتدای سال بانک در حوزه مالی  پرداخت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  16