بلومبرگ از سیر نزولی قیمت طلا خبرداد

– تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا طی هفته آینده تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن محرک پولی 85 میلیارد دلاری و کاهش تقاضا برای این فلز گرانبها با کاهش روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بلومبرگ، از 31 کارشناس ارشد اقتصادی که در نظرسنجی اخیر بلومبرگ شرکت کرده اند 19 نفر به کاهش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده رای داده اند.
بر اساس این گزارش 9 نفر نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت و 3 نفر نیز اعلام کردند که قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.
قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و احتمال متوقف شدن سیاست های محرک پولی با کاهش چشمگیری روبرو شده و به کمتر از 1250 دلار رسیده است.
قیمت طلا برای نخستین بار در 13 سال اخیر با کاهش چشمگیری روبرو شده و این مساله بیش از 64 میلیارد دلار به صندوق های سرمایه گذاری جهان زیان وارد کرده است.
قیمت طلا روز گذشته به کمتر از 1244 دلار رسید تا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 26 درصد کاهش را تجربه کرده باشد. سرمایه گذاران بین المللی نیز از ابتدای امسال تاکنون بیش از 768 تن از ذخایر طلای خود را فروخته اند.
قیمت طلا از دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 میلادی با رشد 70 درصدی روبرو شد که علت اصلی آن تزریق نقدینگی از سوی فدرال رزرو آمریکا بوده است. قیمت طلا اکنون نسبت به سپتامبر 2011 میلادی بیش از 35 درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −    =  45