PS4 سونی با ضرر در بازار فروخته می‌شود

شرکت سونی در حال حاضر این کنسول بازی را با قیمت 399 دلار در بازار به فروش می‌رساند و اگر کل هزینه‌ها برای تولید این محصول را در نظر بگیریم، در خواهیم یافت که سونی به‌ازای فروش هر دستگاه PlayStation 4 ضرر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، شرکت سونی طی 7 سال گذشته مدل‌های مختلفی از کنسول بازی PlayStation 3  را روانه بازار کره است که بیشتر آن‌ها فروش قابل ملاحظه‌ای نداشتند. اما این شرکت ژاپنی با عرضه PlayStation 4 طراحی ویژه‌ای ارایه کرده است که با قطعات به کار رفته و قیمت نهایی توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند.
 
این طور که مرکز تحقیقاتی IHS اعلام کرده است، سونی با ساخت این مدل جدید از کنسول بازی خود می‌کوشد در بخش سخت‌افزار به سودآوری برسد.
 
کنسول بازی PlayStation 4 در بخش‌های مختلف نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است و پردازنده و حافظه داخلی آن از بخش‌های زیرمجموعه محسوب می‌شوند که این محصول را در نهایت به یک کنسول پیشرفته و باکیفیت تبدیل می‌کنند.
 
این طور که مرکز تحقیقاتی IHS بر اساس بررسی‌های خود اعلام کرد که هزینه مواد به‌کار رفته(BOM) در کنسول بازی PlayStation 4 327 دلار محاسبه شده است. اگر هزینه‌های کارخانه‌ای به رقم یاد شده اضافه شود، قیمت تمام شده کنسول بازی PlayStation 4 برای شرکت سونی 381 دلار خواهد بود.
 
شرکت سونی در حال حاضر این کنسول بازی را با قیمت 399 دلار در بازار جهانی به فروش می‌رساند و این رقم نشان می‌دهد که سونی برای آن سود بسیار کمی را در نظر گرفته است.
 
اگر هزینه‌های دیگر برای فروش این محصول را در نظر بگیریم در خواهیم یافت که شرکت سونی به‌ازای هر یک دستگاه کنسول بازی PlayStation 4 در بازار ضرر می‌کند. اما کارشناسان بر این باورند که هزینه پایین مواد اولیه به کار رفته باعث خواهد شد تا این شرکت الکترونیکی در درازتر مدت روی سخت‌افزار به کار رفته سود کسب کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  35