تولید بنزین پتروشیمی‌ها ادامه دارد

وزارت نفت با تاکید بر اینکه تولید بنزین تا اطلاع ثانوی در مجتمع‌های پتروشیمی ادامه دارد، اعلام کرد: هم اکنون روزانه 8 میلیون لیتر بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها پس از فرآورش در پالایشگاه‌ها در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، وزارت نفت با انتشار گزارشی، اعلام کرد: تولید بنزین از سوی مجتمع‌های پتروشیمی ادامه دارد و زمانی که وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی عدم نیاز خود به بنزین پتروشیمی‌ها را اعلام کنند در مورد آینده تولید تصمیم گیری خواهد شد.

در حال حاضر روزانه حدود 8 میلیون لیتر ماده اولیه بنزین و حدود هفت تا ٩ میلیون لیتر افزودنی‌های مورد نیاز بنزین و گازوئیل مرغوب در مجتمع‌های پتروشیمی تولید شده و در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران قرار می گیرد.

مدیران در شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرده اند که پس از اعلام عدم نیاز به بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها این مجتمع ها یا به حالت سابق باز می گردند و یا بنزین تولیدی را صادر خواهند کرد ولی تاکنون تصمیمی برای این شرکت ها گرفته نشده است.

سال گذشته حدود ٤,١ میلیارد لیتر بنزین و گازوئیل در مجتمع‌های پتروشیمی تولید شده و مواد تولیدی اکتان افزای بنزین و برش سنگین به منظور تولید گازوئیل به شرکت ملی پالایش و پخش نفتی تحویل شده است.

همچنین سال گذشته یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون لیتر اکتان افزا برای تولید بنزین و ٢،٣ میلیارد لیتر برش سنگین برای تولید گازوئیل تولید شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  93  =