رییس اتحادیه اروپا شجاعت ایران و ۱+۵ را تحسین کرد

رییس اتحادیه اروپا، شجاعتی را که ایران و قدرت‌های جهانی در توافق‌شان در زمینه برنامه هسته‌یی ایران نشان دادند، تحسین کرد و علاوه بر آن خواستار اجرای به موقع این توافقنامه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، هرمن ون رامپوی، رییس اتحادیه اروپا روز یکشنبه درباره توافقنامه‌ای که لغو محدود تحریم‌ها را به ایران ارائه می‌کند، گفت: اکنون لازم است که از اجرای به موقع توافق حاصل شده اطمینان حاصل کنیم و به کار کردن بر مبنای اعتمادی که در حال ساخته شدن است با هدف حل قطعی این مساله ادامه دهیم.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ون رامپوی ابراز اطمینان کرد که در حالی که تهران و غرب "به سمت ارائه تضمین درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران" حرکت می‌کنند، "حل موثر این موضوع تاثیرات منطقه‌ای و جهانی قابل توجهی به همراه خواهد داشت".
 
رییس اتحادیه اروپا گفت: این امر تنش‌های سیاسی را کاهش می‌دهد، به اعتمادسازی کمک می‌کند و از ارتقای منع اشاعه تسلیحات کشتار جمعی حمایت می‌کند.
 
وی با تحسین "تعهد و شجاعت همه طرف‌های گفتگو از جمله ایران تحت ریاست جمهوری حسن روحانی" تشکر ویژه‌ای از کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر "نقش حیاتی‌اش" داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =