دادگاه احمدی نژاد امروز برگزار می شود

محمود احمدی نژاد با شکایت مجلس شورای اسلامی و هشت شاکی حقیقی امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران حضور می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا، با وجود اشتیاق خبرنگاران برای حضور در دادگاه احمدی نژاد ، محسن افتخاری سرپرست دادگاه های کیفری تهران اعلام کرده است به دلیل مقدماتی بودن رسیدگی به پرونده رئیس جمهوری سابق ، این دادگاه غیرعلنی خواهد بود.
 
موضوع احضار احمدی نژاد به دادگاه خردادماه گذشته در پایگاه اطلاع رسانی دولت انتشار یافت.
 
بر اساس قانون پرونده های مربوط به روسای جمهور در دادسرا رسیدگی نشده و مستقیم به دادگاه ارسال می شود.
 
قاضی افتخاری گفته است در جلسه امروز احتمال دارد هر تصمیمی از سوی قضات دادگاه گرفته و حتی برای احمدی نژاد قرار منع تعقیب صادر شود.
 
به گفته سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران تاکنون آقای احمدی نژاد یا وکیلی از سوی او برای مطالعه پرونده به دادگاه مراجعه نکرده است.
 
گرچه دادگاه حضور احمدی نژاد در این جلسه از محکمه را الزامی اعلام کرده اما هنوز مشخص نشده که وی در آن شرکت خواهد کرد و یا خیر.
 
 
 
شاکی حقوقی احمدی نژاد کیست ؟
 
کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سال 89 و در دوره مجلس هشتم بر اساس مواد 233 و 236 آئین نامه داخلی مجلس سه تخلف دولت در زمینه ˈتشکیل نشدن به موقع وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر مربوطه در اجرای فرایند ادغام وزارتخانه هاˈ، ˈارائه نکردن اساسنامه شرکت ملّی نفتˈ و ˈتخصیص نیافتن بودجه ارزی متروˈ را به قوه قضائیه ارجاع داد.
 
مجلس همچنین در شکوائیه خود، بررسی ˈاهمال قوه مجریه در ارائه گزارش عملکرد سالانه اجرای قانون برنامه چهارم توسعه و فاصله گرفتن از هدف سند چشم اندازˈ، ˈتخلفات مکرر و عدیده در اجرای قانون بودجه بر اساس گزارشات دیوان محاسبات کشور (از جمله گزارش تفریغ بودجه، گزارش مربوط به اجرای اصل 44 و گزارش واگذاری سهام و پرداخت سود سهام عدالت)ˈ و ˈاستنکاف از ابلاغ برخی قوانین مصوب مجلس و ارسال نکردن برخی مصوبات دولت به رئیس مجلس برای تطبیق آنها با قانونˈ را خواستار شده بود.
 
متعاقب این موضوع،معاون اول قوه قضائیه با اظهار نظر در باره شکایت مجلس از دولت، از تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی جدی به موضوع و ارجاع آن به واحد مربوطه خبر داد.
 
سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه ˈتصمیمات منجر به اجرا نشدن قانون ، قابل پیگیری قانونی استˈ، متذکر شده بود ˈاز سازمان بازرسی کل کشور خواسته شده در راستای انجام وظایف نظارتی خود، مسائل مطرح شده از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس را به دقت بررسی و فوراً اعلام نظر کندˈ.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =