اعلام برائت تشکیلات خودگردان از عامل فلسطینی انفجار سفارت ایران

تشکیلات خودگردان فلسطین طی بیانیه ای بار دیگر حمله به سفارت ایران در بیروت را محکوم و ازعامل فلسطینی انفجار سفارت ایران در بیروت اعلام برائت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، این بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال اعلام نتایج آزمایش دی ان ای متهمان به حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت از سوی دستگاه امنیتی لبنان صادر شده است. این نتایج نشان می دهد یکی از عوامل این حمله فلسطینی است. عامل دوم این حمله، لبنانی است.

تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس، در شهر رام الله مستقر است و اداره کرانه باختری رود اردن را برعهده دارد.

دو انفجار انتحاری در مقابل سفارت ایران در بیروت منجر به کشته شدن بیش از 20 نفر و زخمی شدن حدود 150 نفر شد. رایزن فرهنگی ایران در لبنان به همراه 5 شهروند ایرانی دیگر در میان کشته شدگان این حادثه بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر عملیات تروریستی اخیر که سفارت ایران در بیروت را مورد هدف قرار داد، محکوم و همراهی خود با دولت و ملت لبنان برای مقابله با گروه های مجرم را اعلام می کند.

این بیانیه می افزاید: همکاری این فرد فلسطینی در عملیات تروریستی اخیر یک اقدام شخصی است و ربطی به دولت فلسطین ندارد. این اقدام تنها در جهت منافع دشمنان فلسطین است و دولت فلسطین خود را از آن مبرا می داند.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین در این بیانیه با ابراز تسلیت به خانواده قربانیان حادثه، اعلام کرد: دولت فلسطین در گام های پیش رو برای مبارزه با تروریست ها و تکفیری هایی که هدفشان خدشه دار کردن دین اسلام است، همکاری می کند.

ارتش لبنان در روزهای اخیر بیانیه ای صادر و در آن اعلام کرد که یکی از آزمایش های دی ان ای انجام شده بر روی اجساد متلاشی شده در انفجار مربوط به "عدنان موسی المحمد" اهل فلسطین و یکی از دو عامل حمله انتحاری علیه سفارت ایران در بیروت است.

عامل دوم یک شهروند لبنانی به نام "معین ابوضهر" معرفی شده است. رسانه های لبنانی اعلام کرده اند که این فرد با "احمد الاسیر" روحانی تندروی لبنانی در ارتباط بوده است.

در حادثه انفجار سفارت ایران در بیروت در سه شنبه گذشته 23 نفر کشته و حدود 150 نفر زخمی شدند. مسئولیت این انفجار را گردان "عبدالله العزام" از گروه های وابسته به القاعده برعهده گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1