فعالیت هرمی با سوء استفاده از نام یک شرکت بیمه خصوصی

مدتی است فردی با سوء استفاده از موقعیت خود در یک شرکت بیمه خصوصی و خوشنام، از رویکرد شرکتهای هرمی بهره می برد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از عصرخبر، بنابر اطلاعات رسیده، در یکی از مراکز تابعه شرکت بیمه ”…” تحت عنوان "مرکز توسعه شبکه فروش" ارائه خدمات بیمه عمر و فروش آن تابع الگوهای هرمی است.
 
این مرکز توسط فردی بنام ”م.م”، تاسیس شده و از بدو تاسیس تا کنون بیش از 500 نفر عضوگیری داشته است. فرد مذکور که چند سالی را با نام مستعار در یکی از کشورهای آمریکای شمالی زندگی کرده به تازگی به ایران آمده و  از حربه های شرکتهای هرمی بهره می برد.
 
مرکز توسعه شبکه فروش بیمه ”…” که تا کنون 3 مرتبه محل دفتر خود را تغییر داده و هم اکنون در حوالی میدان ونک تهران دایر است. این مرکز با مجوز شرکت بیمه ”…” اقدام به جذب و آموزش افراد بعنوان نمایندگان فروش بیمه عمر می کند و افق یک اشتغال مناسب را در صنعت بیمه کشور آن هم تحت نام یکی از بهترین شرکت های خصوصی برای مراجعان تبیین می کند.
 
این مرکز توسعه شبکه فروش بیمه توانسته در مدت کوتاهی بیش از یک میلیارد تومان خدمات بیمه عمر را با استفاده از پتانسیل بازاریابی همین 500 نفر اعضاء به فروش برساند.
 
اما به دلیل بی اطلاعی مدیران ارشد شرکت بیمه خصوصی و سوءاستفاده مدیر مرکز موصوف، بازاریابان متضرر شده و کسی پاسخگوی زیان آنها نیست.
 
تنها کسانی که در این میان متحمل هزینه های گزافی شده اند همین اعضایی هستند که روزی با امید اشتغال و کسب درآمد، سایر فرصت های خود را کنار گذاشته و به این مرکز پیوسته اند و امروز حاصل زحماتشان در اختیار مرکز توسعه شبکه فروش بیمه ”…” قرار گرفته و هر ماه کارمزدهای پرداختی شرکت بابت فروش بیمه نامه ها به جیب همان آقای م می رود.
 
در ساختار قانون این طور پیش بینی شده است که کارمزد فروش بیمه عمر نمایندگان توسط شرکت بیمه گر مستقیما به شخص نماینده پرداخت نمی شود بلکه کارمزد برای سرپرستی که این نمایندگان را جذب کرده (همان سرشاخه هرمی) واریز می شود و حال این سرپرست است که می بایست حقوق بازاریابی نمایندگان را ادا کند و چنانچه سرپرست تخلفی در پرداخت مبالغ کارمزد داشته باشد نماینده می بایست به شرکت شکایت کند تا در نهایت به موضوع رسیدگی شود؛ اما از آنجایی که پیگیری این امر در شرکت بیمه ”…” مستلزم اختصاص زمانی به مراتب بیشتر از زمان بازایابی های انجام گرفته است نماینده عطای این کارمزد را به لقای آن می بخشد و می کوشد تا جلوی مهمترین زیان خود یعنی هدر رفت عمر ارزشمندش را بگیرد و هرچه سریعتر از این چرخه خارج شده و مجددا فرصت های خود را در اجتماع بازیابد.
 
حال این همه کارمزد بسادگی در حساب آقای م.م تجمیع می شود. زمانی که هریک از 500 نفر نمایندگان جذب شده صرفا چند فقره بیمه نامه کوچک هم به فروش رسانده باشند جمع آنها برای این آقای سرپرست تازه از فرنگ برگشته بیش از 1000 فقره بیمه نامه می شود و هرقدر فرد فروشنده از کار دورتر می شود فرصت بهتری برای مصادره کارمزدهایش به مرکز توسعه بیمه ”…” می دهد. به همین سادگی باز هم یک دسیسه هرمی شکل گرفته آنهم تحت نام یک گروه مالی و بانکی معتبر.
 
سوال اینجاست که امروز تیم کارشناسی سربازان گمنام وزارت اطلاعات که روزگاری هیمنه این شرکتهای هرمی ویرانگر را در هم کوبیدند کجاست تا این سوداگری را ببیند و دست ناپاکان را از استعدادهای جوان این سرزمین کوتاه سازد؟!
 
گفتنی است، در آینده اسناد جدیدی از فعالیت این شرکت بیمه خصوصی منتشر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =