فناوری اطلاعات در ۷ روز

فناوری اطلاعات در 7 روز

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در شش روز گذشته، حوزه ICT به نسبت ساکت‌تر از هفته‌های پیشین بود و با آرامش خاصی پشت سر گذاشته شد اما باز هم در این میان خبرهای به نسبت جالبی همچون عضویت وزیر ارتباطات در پنج شبکه اجتماعی به گوش رسید.

*پست سال گذشته 40 میلیارد ضرر داد*

مهم‌‌ترین بحث هفته گذشته پیرامون تصویب اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی در راستای واگذاری این شرکت بود که موجب شد، رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ورشکسته بودن پست را رد و تنها به زیان‌دهی آن بسنده کند.

سبحانی‌فر همچنین خبر از ضرردهی 400 میلیاردی این شرکت در سال گذشته داد. (لینک خبر)

*پست را ضررده کردند*

اما در مقابل مدیر عامل سابق پست ضمن تأیید ضرر 400 میلیارد ریالی، در گفت‌وگو با تسنیم درباره دلیل این موضوع گفت: شرکت پست موظف به ارائه خدمات تکلیفی است و براساس بند 2 ماده 151 برنامه پنجم، دولت باید مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و اخذ شده خدمات تکلیفی را که مجموعه‌ها باید ارائه دهند، پرداخت کند.

وی افزود: اگر این ارقام که در برنامه پنجم هم دیده شده است، پرداخت می‌شد، پست دیگر هیچ زیانی نداشت. (لینک خبر)

*پست باید دولتی بماند*

مدیر عامل سابق پست همچنین اظهاراتی هم پیرامون خصوصی‌سازی این شرکت داشت و گفت: در هیچ جای دنیا و در هیچ کشور توسعه یافته‌ای، پست خصوصی نشده زیرا خدماتی که ارائه می‌دهد بهره‌وری بالایی دارد که به هیچ عنوان به صرفه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها نیست.

او افزود: آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، ژاپن، کانادا و استرالیا جزو کشورهایی هستند که پست را دولتی نگاه داشته‌اند.(لینک خبر)

*وزیری که رابطه‌اش با شبکه‌های اجتماعی بهتر شد*

قطعا بعد از پست، خبر ناگهانی وزیر ارتباطات مبنی بر عضو شدنش در پنج شبکه اجتماعی برای حمایت از دستاوردهای داخلی در این حوزه جزو مهم‌ترین اخباری بود که ناخداگاه ذهنیت غرق شدن وزیر در شبکه‌های اجتماعی را به وجود می‌آورد.

جالب این است که واعظی پیش از این در یک برنامه تلویزیونی، تنها دلیل تفاوت خود با دیگران را در این دانست که تمام وقت خود را صرف کار می‌کند و هیچ وقت اضافه‌ای برای عضویت و تعامل با شبکه‌های اجتماعی ندارد. (لینک گزارش)

*سوغات وزیر دهان رایتل را گس کرد*

سوغات شیرینی هم که وزیر ارتباطات هفته گذشته با خود از بانکوک آورد موجب شکل‌گیری موج جدیدی از تقدیرها از او شد زیرا وی معتقد است که پروانه رایتل دیگر تمدید نخواهد شد و آخرین مهلت این شرکت تا انتهای مردادماه است که خدمات خود را ارائه دهد زیرا این مجوز به اپراتورهای دیگر داده می‌شود که بتوانند علاوه بر نسل سوم، نسل چهارم را هم در کشور راه‌اندازی کنند. (لینک یادداشت)

*ظرفیت اینترنت ایرانی‌ها افزایش می‌یابد*

خبر خوش دیگر که در این هفته و در حاشیه هیات دولت رسانه‌ای شد، افزایش پهنای باند اینترنت به 150 گیگابیت بر ثانیه بود که قرار است طبق گفته واعظی سال آینده محقق شود.

البته امیدواریم که این افزایش واقعا افزایش باشد زیرا پیش از این هم افزایش‌های بسیاری داشتیم و چیزی که برای کاربران و مردم مشهود نبود، افزایش بود. (لینک خبر)

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  16