اینک امروز به جمع رسانه ها پیوست

اولین شماره نشریه اینک امروز طی مراسمی شب پنج شنبه در پردیس سینمایی ملت با حضور جمعی از هنرمندان خراسانی رشته های مختلف هنری از قبیل سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، رادیو و تلویزیون و نیز شعرا، نویسندگان و روزنامه نگاران خراسانی مقیم مرکز، رونمایی شد و مورد نقد و نظر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دانا، در آغاز مراسم "مهدی یمینی" ، مدیر مسئول "اینک امروز" در باره اهداف و انگیزه انتشار و نیز مراحل و چگونگی تولید محتوای نشریه توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: همانطور که در سالهای گذشته اعلام شده بود مجمع هنرمندان خراسان برنامه های جدی و زیربنایی در قلمرو فرهنگ و هنر خراسان بزرگ در دست اقدام دارد که یکی از آنها تشکیل موسسه تحقیق پژوهش و نگارش فیلمنامه مجمع هنرمندان خراسان با محوریت استانهای خراسان و نیز افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و … بود که بحمدالله پیگیری شد و اکنون ما در گام اول بانک اطلاعاتی فیلمنامه نویسان، بانک فیلمنامه و  اطاق فکر بررسی موضوعات استراتژیک و راهبردی خراسان بزرگ که ظرفیت های سینمایی دارند را به سرانجام رسانده ایم و در حوزه اطلاع رسانی نیز نشریه "اینک امروز" را در برنامه داشتیم که این هم بحمد الله به سرانجام رسید و اولین شماره اش از امروز روی دکه های روزنامه فروشی رفت.
 
مدیر مسئول "اینک امروز" در ادامه با تأکید بر ظرفیت بالا و متنوعی که در مجموعه هنرمندان و اهل قلم خراسانی مقیم مرکز وجود دارد، گفت: این نشریه با مرکزیت مشهد و خراسان رضوی منتشر خواهد شد، ولی با توجه به حضور قدرتمند اهالی فرهنگ و هنر خراسان در پایتخت، بخش عمده تولید محتوای نشریه در تهران صورت خواهد گرفت. که این امر دو دلیل ساده دارد. یکی اینکه فضای فرهنگی مشهد متآسفانه راکد، کهنه و فرسوده و خانواده فرهنگ وهنر مشهد، خسته، ناامید، بی رمق و بی انگیزه است که هم خیر و منفعت خراسان در این است و هم منافع ملی و مصالح کشور ایجاب می کند این فضای فرهنگی خموده به فضای فعال و پرنشاط تبدیل شود.و برای این کار شاید نیاز به این داشته باشیم هنرمندان، فرهیختگان و اهل قلم خراسانی که در سالیان گذشته بدلیل همین مشکلات، رنج غربت به تن تحمیل کردند و مقیم تهران شدند، در نقد و بازتولید فضای فرهنگی مشهد و خراسان نقش آفرین باشند. دلیل دوم هم به ظرفیت بالای هنرمندان و نویسندگان خراسان در تهران مربوط می شود.
 
در این مراسم، که هنرمندان و نقش آفرینان فیلم سینمایی استرداد نیز حضور داشتند، محسن آقا علی اکبری، هوشنگ توکلی، جواد اردکانی، رضا صابری، سید هادی منبتی، محمد رضا فرزین، غلامرضا نوعی، علی صالح آبادی و … و تعدادی از روزنامه نگاران خراسانی نقطه نظرات خود را در باره "اینک امروز" بیان کردند.
 
محسن آقا علی اکبری تهیه کننده سینما گفت: خراسانی ها زیرک و بسیار باهوش هستند و همواره در حوزه هنر و ادبیات مشخصه های بارز و متفاوتی از خود نشان داده اند که در نشریه "اینک امروز" هم این ویژگی مشهود است. هوشنگ توکلی هنرمند پسشکسوت نیز سطح "اینک امروز" را از نشریاتی که سالهاست در خراسان و برای خراساان منتشر می شوند را بالاتر دانست و اظهار امیدواری کرد این نشریه هم مثل خود مجمع هنرمندان خراسان بتواند در ایجاد همبستگی و همیاری و تقویت دوستی های و همکاریهای اهالی فرهنگ و هنر خراسان مؤثر باشد. سید هادی منبتی مدیر موسسه سینماشهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیز حضور "اینک امروز" در فضای فرهنگی و رسانه ای استان را با توجه به ظرفیتهای ملی و گسترده ای که این نشریه در اختیار دارد، بسیار برای فرهنگ و بویژه هنرمندان خراسان بسیار مغتنم دانست. سید رضا شکری تهیه کننده خراسانی سینما و تلویزیون گفت: خواندن مطالب "اینک امروز"، مخاطب را به یاد نشریه وزین شهروند امروز می اندازد، ولی با رویکردی متفاوت.
 
در بخش دوم مراسم، پس از اکران "استرداد" که نویسنده فیلمنامه آن مهدی رضا زاده، فیلمنامه نویس خراسانی است، محسن آقا علی اکبری، جواد اردکانی، هوشنگ توکلی و محمد رضا فرزین درباره ساختار سینمایی و مضمون و محتوای فیلم نکاتی را بیان کردند و در خاتمه لوح تقدیر مجمع هنرمندان خراسان به تهیه کننده "استرداد" اهدا شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  +    =  86