برازجان برای چهلمین بار لرزید

گزارش های مرکز لرزه نگاری کشوریحاکی از آن است که منطقه برازجان ساعت 19 و شش دقیقه و 36 ثانیه شامگاه امروز (شنبه) برای چهلمین مرتبه در دو روز گذشته لرزید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرنگار اجتماعی ایرنا، این زمینه لرزه به بزرگی 3.9 ریشتر ( در مقیاس امواج درونی) در عرض شمالی 29.21 و طول شرقی 51.27 درجه بوقوع پیوست.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از ساعت 17:21 روز پنجشنبه هفتم آذرماه تا ساعت 8 صبح امروز (شنبه) 39 زمین لرزه حوالی برازجان واقع در مرز استان های بوشهر و فارس را لرزاند.

بزرگترین زمین لرزه بوقوع پیوسته در این منطقه 5.7 ریشتر بود که ساعت 17 و 21 دقیقه عصر پنجشنبه هفته گذشته رخ داد.

کوچکترین زمین لرزه این منطقه نیز در بازه زمانی یاد شده، سه ریشتر بوده است.

به گفته مدیرکنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، 32 اردوگاه اسکان اضطراری و موقت در مناطق زلزله زده برازجان در استان بوشهر برپا شده است.

مرتضی مرادی پور گفت: این اردوگاه ها در شهر برازجان و روستاهای ده قائد، زیارت، راهدار، بنه ، جابری و بارگاهی برپا شده است.

وی افزود: از زمان وقوع زمین لرزه اخیر در استان بوشهر 40 گروه واکنش سریع امدادی خدمات متنوع امدادی شامل امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به زلزله زدگان این منطقه ارائه کرده اند.

مرادی پور اضافه کرد: تاکنون هزار و 300 دستگاه چادر امدادی، هزار و 720 تخته موکت و دو هزار و 600 تخته پتو در میان زلزله زدگان توزیع شده است.

زمین لرزه 5.7 ریشتری عصر پنجشنبه هفتم آذر برازجان هفت کشته و 195مصدوم برجای گذاشت و بین 10 تا 60 درصد به 300 واحد مسکونی روستایی منطقه خسارت وارد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1