حذف عوارض پرداختی صنعت بیمه در کشور

مدیرعامل بیمه ایران خواستار بازنگری مجدد به منظور حذف عوارض صنعت بیمه شد و اعلام کرد: عوارض صنعت بیمه موجب افزایش حق بیمه ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از موج جواد سهامیان مقدم رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بیمه ایران در مورد عوارض سنگین و تحمیلی بر شرکت های بیمه ای ضمن بیان این نکته که شرکت های بیمه ای مامور وصول عوارض نیستند، گفت: بیمه گری به معنای وصول عوارض نیست.
وی افزود: در هیچ کجای دنیا از صنعت بیمه ارزش افزوده دریافت نمی کنند اما متاسفانه در ایران از صنعت بیمه عوارض و مالیات می گیرند.

 مدیر عامل بیمه ایران با طرح این سوال که چرا باید صنعت بیمه به نیروی انتظامی و جاهای دیگر عوارض پرداخت کند، گفت: این گونه پرداختها دو حالت دارد، در حالت اول شرکت های بیمه ای باید از منافع خود این عوارض را بدهند و با توجه به آنکه منافع شرکت های بیمه بالا نیست طبیعتا شرکت های بیمه ای به نابودی کشیده می شوند که طبیعتا نابودی شرکت های بیمه ای به معنای زیان بیمه گذاران است یا اینکه باید پول این گونه عوارض پرداختی از مردم گرفته شود که هر دوی اینها پسندیده نیست.

وی به پرداخت 10 درصد حق بیمه های تولیدی به وزارت بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و افزود: از بابت پرداخت این عوارض به وزارت بهداشت و درمان خدمتی تعریف شده، به طوریکه بیمارستان ها به صورت اتوماتیک باید برای درمان مصدومین ناشی از حوادث رانندگی اقدام کنند.

این کارشناس صنعت بیمه متذکر شد: وضع عوارض به صنعت بیمه شایسته نیست چرا که این عوارض هزینه و حق بیمه را بالا می برد و این پرداخت حق بیمه عامل بازدارنده ای برای خرید بیمه نامه ها خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −  61  =