پیمان سپاری ارزی منتفی شد/ معافیت فعالیتهای صادراتی از مالیات

برای تامین نیازهای نقدینگی در شرایط رکود تورمی و ضرورت پرداختن به هر دو(نقدینگی و رکود تورمی) و خروج از رکود و کنترل تورم، مبالغی در نظر گرفته شده است;به گفته وی این نقدینگی از محل رشد سپرده ها، وصول مطالبات معوق و مطالبات جاری اعطایی تسهیلات با تشخیص اولویت ها در بخش اقتصادی کشور تزریق می شود .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ˈ ولی الله سیف ˈ روز یکشنبه در حاشیه شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگارن اظهار داشت: این بخشنامه به زودی ابلاغ می شود.

وی درباره مباحث مطرح شده در جلسه روز جاری شورای گفت و گو گفت: برای تامین نیازهای نقدینگی در شرایط رکود تورمی و ضرورت پرداختن به هر دو(نقدینگی و رکود تورمی) و خروج از رکود و کنترل تورم، مبالغی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی این نقدینگی از محل رشد سپرده ها، وصول مطالبات معوق و مطالبات جاری اعطایی تسهیلات با تشخیص اولویت ها در بخش اقتصادی کشور تزریق می شود .

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: تکمیل ظرفیت های موجود واحدهای تولیدی از اولویت های در نظر گرفته شده است، زیرا هم اکنون بسیاری از فعالیتهای تولیدی امکان بهره گیری از 100 درصد ظرفیت ها را ندارند .

به گفته وی قرار است نظام بانکی این امکان را به اینگونه فعالیت های تولیدی ارائه کند تا آنها از ظرفیت های لازم بهره گیری کنند.

سیف سرمایه گذاری در طرح های نیمه تمام را از دیگر اولویت ها اعلام و ابراز امیدواری کرد این طرح ها از طریق منابع نظام بانکی به ثمر برسد.

وی با اشاره به اظهارات ˈغلامرضا مصباحی مقدم ˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه روز جاری در خصوص تشکیل کارگروه از نمایندگان اقتصادی مجلس برای رصد تحولات اقتصادی دولت گفت: هدف از تشکیل این کارگروه کمک به دولت بوده است و مسوولان اقتصادی دولت و مجلس با همکاری هم می توانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

رییس کل بانک مرکزی درباره فعالیتهای بانک مرکزی در بازار غیر متشکل پولی گفت: در این مورد انتقاداتی مطرح بود که با مدیریت جدید نارسایی ها مطرح شده رفع می شود.

سیف گفت: بانک مرکزی موظف به رصد بازار پول است و سپرده گذاران دقت کنند که به موسساتی مراجعه کنند که زیر پوشش نظام بانکی هستند .

به گفته رییس کل بانک مرکزی وزارت صنعت ،معدن وتجارت پرسشنامه ای را به فعالان اقتصادی برای بررسی حساب جاری واحدهای تولیدی در نظام بانکی و رمزهای عبور(پسورد) مربوطه ارائه کرده است که در جلسه امروز فعالان بخش خصوصی نسبت به این پرسشنامه گلایه هایی را مطرح کردند زیرا معتقد بودند خدمات بانکداری زیر سئوال می ورد که برهمین اساس قرار شد وزارت صنعت ،معدن وتجارت نسبت به بازنگری این پرسشنامه ها اقدام کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  35  =