بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت روز دانشجو

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار بیانیه‌ای، 16 آذر و روز دانشجو را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایسنا متن این بیانیه بدین شرح است:

 

«16 آذر روزی است که به خاطر سخن حقی ، اتفاقی در دانشگاه افتاد که بعد ها جبهه ی دژخیمان ، به خاطر همان هدفی که جوانان داشتند و هدف والایی هم بود ، با آن ها مقابله کردند و به کشته شدن سه نفر انجامید. مسئله آن روز چه بود؟ ضدییت با آمریکا.حالا چه موقع؟آن وقتی که سیاست امریکا و دوست آمریکا و رژیم آمریکا و عناصر اطلاعاتی و نظامی آمریکا در تمام شئون این کشور حاکم بودند … حالا یک عده بیایند به عنوان دانشجو، نقطه مقابل 16 آذر را عَلم بکنند، یعنی گرایش به آمریکا! تحت عناوین بسیار پوچ و سست و غیر قانونی و غیر مستدل. این پشت کردن به جنبش دانشجویی است." امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

 

شهادت دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذر سال 1332 در اعتراض به ورود و مداخله‌ معاون رئیس جمهور آمریکا پس از کودتای 28 مرداد و نیز رنگین شدن صحن دانشگاه و خیابان‌های اطراف به خون پاک دانشجویان در 16 آذر سال 1357 حاکی از رسوایی ادعای پوشالی طرفداری از دموکراسی و حقوق بشر آمریکا است. قیام‌های آگاهانه دانشجویان مسلمان و هوشیار انقلاب اسلامی علیه ظلم و ستم آمریکا و رژیم استبدادی پهلوی است که شجاعانه سینه‌های خود را در برابر گلوله‌های آتشین مزدوران آمریکا سپر کردند و با فریاد دشمن‌شکن الله‌ اکبر به طاغوت و طاغوتیان نه گفتند و با قطرات خون خود سند نابودی کاخ ظلم استبداد و استکبار را امضا کردند..وآذر 1332 آغازی شد برای یک حرکت وشکل گیری یک جنبش نخبگانی علیه نظامی مستبد وستمگر که به پشتوانه اربانان پست وحرام زاده اش خون مظلومان را به پای ظالمان زمان می ریزد تا چند صباحی دیگر فرصت نوکری بیشتر بیابد.

 

16آذر 1332مبدأ تحولات و رویکرد نوین جریان دانشجویی شد و جریان دانشجویی که با الهام از آموزه‌های مکتب راستین اسلام ناب محمدی (ص) و الهام از قیام امام حسین (ع) در صحنه ایران اسلامی طی تاریخ انقلاب اسلامی بارها ثابت کردند، منادیان نهضتی شدند که زیر بار ذلت و خواری نمی‌روند و با روحیه شهادت‌طلبی همواره بر دشمن غلبه می‌کنند و در برهه‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب تاثیرات عمیقی را در تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه در بر داشته‌اند.

و به راستی که همین بازیچه دست آمریکا بودن محمدرضا شاه یکی از دلایل اصلی قیام ملت ایران بر علیه استبداد او بود. اما آیا امروز پس از گذشت 35 سال از انقلاب عظیم مردم ایران علیه جیره‌خواران استکبار جهانی، ما دست دوستی به سمت شیطان بزرگ دراز خواهیم کرد!؟ و آیا قیمت خون جوانان این مرز و بوم هزینه مکالمات تلفنی با قاتلان آنان خواهد شد!؟ بدانند که جنبش دانشجویی بیدار و هشیار است و تا زمانیکه ماهیت درنده خویی و استعمارگری آمریکا از بین نرود به آن بدبین است و با بصیرت و یکپارچگی هرگز اجازه نخواهد داد خون شهیدان عزیزمان پایمال گردد و دستی از ایران اسلامی برای دوستی به سوی خونریزان آنان دراز شود.

 

کسانیکه با خواب‌ها و داستانک‌های پریشان، دم از حذف شعار مرگ بر آمریکا می زنند و تمام آمال و آرزوهای خود را در دوستی با شیطان بزرگ محقق می یابند بدانند که 16 آذر همچنان در اندیشه و عقیده دانشجویان سیال و جاریست.

 

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر افزایش حمایت دانشگاهیان نسبت به تحولات سیاسی، اجتماعی و حفظ هوشیاری در برابر تهدیدات داخلی و خارجی، شناخت صحیح دانشجویان از جریان‌های سیاسی کشور و منطقه را ضامن ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف پلیدشان می‌داند و عزت و افتخار تاریخی یک ملت را در گرو بیداری، دشمن‌شناسی، حضور به موقع ‌در صحنه ایثار و فداکاری آن می‌داند و بی‌شک ملت فهیم و شجاع ایران اسلامی با راهبری هوشمندانه امام خامنه ای (حفظه الله)، همچنان‌ در تاریخ بشریت‌ جاودانه می‌ماند. والسلام»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  ⁄  82  =