معمای مخوف اسکلت آهکی پزشک تهرانی

اسکلت آهکی یک انسان که در دیوار موتورخانه دفن شده بود پلیس را در یک قدمی افشای راز 18 ساله پزشک گمشده قرار داد. هنوز جمجمه پیدا نشده است اما استخوان‌های آهکی با ظروف قهوه‌خوری پزشک تهرانی برای پنهان ماندن یک جنایت در دیوار جاسازی شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روزنامه ایران این خانه قدیمی در ستارخان قرار دارد و پسر پزشک گمشده با سماجت برای رازگشایی از سرگذشت پدر توانست استخوان‌های دکتر خسرو حاجیلو را با حفاری‌های پی‌درپی بیرون کشد و نامادری‌اش را در برابر اتهام قتل قرار دهد.

جالب این‌که سال‌ها پیش وقتی یک سگ در موتورخانه نگهداری می‌شد همیشه بی‌تابی می‌کرد و کسی نمی‌دانست چه رازی در این دیوارها پنهان است.

اصرار دارد که پدرش به قتل رسیده است، 18 سال است که یک لحظه آرام و قرار ندارد، دوست داشت ببیند پدرش که در زمان خودش پزشک سرشناسی بود به چه سرنوشتی دچار شده است.

سماجت‌های پسر جوان سرانجام نتیجه داد و پرونده خاک خورده پدرش به جریان افتاد و در فراز و نشیب‌های تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد، یک دیدار اتفاقی کافی بود تا رازی 18 ساله بر ملا شود.

جمال‌الدین حاجیلو که نمی‌داند خوشحال باشد یا غمگین، گاهی با گریه خاطرات پدرش را مرور می‌کند و گاهی نیز ابراز خوشحالی دارد که سرنوشت چند ساله پدرش مشخص شده است.

 وی در این باره گفت: ناپدید شدن پدرم برایم عجیب بود و سال‌ها به دنبال آن بودم که ببینم چه‌بلایی سرش آمده است، رفتارهای نامادری‌ام نیز نشان می‌داد وی حقیقتی را پنهان می‌کند تا این‌که برای حل سؤال‌هایی که ذهنم را سخت درگیر خود کرده بود با نامادری‌ام تلفنی صحبت کردم و با خواهش و التماس از وی خواستم حقیقت را برایم بازگو کند.

جمال‌الدین افزود: نامادری‌ام به من گفت که می‌داند چه بلایی سر پدرم آمده و گفت وی را کشته‌اند ولی جسدش را نیاورده‌اند ولی زمانی حقیقت را خواهد گفت که در آستانه مرگ قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: همین اعتراف تلفنی برایم کافی بود تا پرتلاش‌تر از گذشته به دنبال حل این معمای پیچیده باشم، بنابراین چندین بار نزد پلیس رفتم ولی آن موقع نتیجه‌ای نگرفته‌ام تا این‌که امسال نزد بازپرس بخشوده از دادسرای امور جنایی تهران رفتم و با کمک وی موفق شدیم سرنخ‌های خوبی پیدا کنیم.

مرد جوان گفت: محرم امسال به‌طور اتفاقی پسر مستأجرمان که همبازی کودکی‌ام بود را دیدم و وقتی بخشی از اتفاق‌های گذشته را برایم تعریف کرد خیلی تعجب کردم. وی می‌گفت سگی را چند مدتی در موتورخانه نگهداری می‌کردند که مدام سر و صدا می‌کرد و هنگامی که آن را بیرون می‌آوردند صدایش دیگر در نمی‌آمد تا این‌که فهمیدم آن سگ، از‌نژاد زنده یاب بوده و مطمناً متوجه چیزی غیر عادی‌ای شده بود که سر و صدا می‌کرد.

جمال‌الدین افزود: وکیلم را در جریان گذاشتم و با دستور بازپرس جنایی کف موتورخانه را حفاری کردیم و در نخستین حفاری مقداری استخوان به‌دست آمد ولی این کافی نبود و دومین حفاری نیز صورت گرفت و باز هم تعدادی از اسکلت‌ها کشف شد.

اسکلت آهکی

وی ادامه داد: روز چهارشنبه 20 آذرماه آخرین حفاری نیز صورت گرفت و بخش زیادی از استخوان‌ها کشف شد، روی استخوان‌ها از آهک پر شده بود و هنگام کشف استخوان‌ها، یک سرنگ همراه شیشه کوچکی شبیه شیشه پنی‌سیلین، چندین بشقاب چینی و فنجان که پدرم در آن قهوه می‌نوشید به‌دست آمد و استخوان‌ها برای آزمایش‌های تکمیلی در اختیار اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی قرار گرفت.

آزمایش DNA

جمال‌الدین گفت: چندی پیش من و نامادری ام برای آزمایش DNA به اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی رفتیم و نمونه خون هر دویمان گرفته شد و تا چند روز دیگر نتایج نیز اعلام می‌شود و کارشناسان در حال آزمایش برای مطابقت دادن نمونه‌خون با DNA اسکلت‌های کشف شده هستند.

با توجه به بدست‌آمدن سرنخ‌های بسیاری در این پرونده، فرنگیس به‌عنوان تنها مظنون قتل پزشک سرشناس همچنان در بازجویی‌ها سکوت کرده است و تجسس‌های پلیس و بازپرس جنایی پایتخت برای رمزگشایی از سرنوشت دکتر حاجیلو ادامه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  ⁄    =  73