زمان سفر ظریف به عربستان از زبان معاونش

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سفر ظریف به عربستان در دستور کار قرار دارد، گفت: این سفر در زمان مناسب خود انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان درباره سفر محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی به عربستان گفت که این سفر در دستور کار قرار دارد و در زمان مناسب خود انجام می‌شود.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان یادآور شد که این سفر متناسب با تنظیم برنامه و وقت وزیر خارجه صورت خواهد گرفت.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی 19 آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص سفر وزیر خارجه به ریاض با بیان اینکه ظریف در ابتدا آماده انجام این سفر بود، عنوان کرد: لازم است آمادگی‌هایی در طرف مقابل ایجاد شود و چنانچه این آمادگی‌ها صورت گیرد این سفر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما عربستان را از لیست سفرها حذف نکردیم.

افخم عربستان را کشوری مهم در منطقه خواند و افزود: به اعتقاد ما با همکاری و دیالوگ امکان حل و فصل مسائل منطقه و موضوعات بحرانی فراهم می‌شود و ایران آمادگی خود را اعلام کرده که در اولین زمان که مقامات عربستان آمادگی داشته باشند، این سفر صورت گیرد. ما به گفت‌وگوهای منطقه‌ای و گفت‌وگوها با همسایگان باز هم ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: باید بپذیریم که اگر گفت‌وگو کم شود امکان سوء‌تفاهم و تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفتن بیشتر می‌شود. ما برای عربستان نقش مهم و ویژه‌ای قائل هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری عنوان کرد که آمادگی لازم از سوی مقامات عربستان برای انجام سفر ظریف در آن مقطع اعلام نشده ولی برنامه سفر به عربستان در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  +    =  25