۵۴ درصد جرایم سایبری دنیا در حوزه مالی است/در ایران ۶۵ درصد

کارشناس مسوول پلیس فتای استان آذربایجان گفت: 54 درصد جرایم سایبری دنیا در حوزه مربوط به مسائل مالی است، این آمار در کشور بطور متوسط در حد 65 درصد است./سرقت اطلاعات بانکی‌، استفاده از ویروس‌ها و تروجان‌ها و استفاده از تجهیزات جانبی برای کپی کارت‌های بانکی از تهدیدات رایج در بانکداری الکترونیک است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بهزاد قلی پور در همایش پیشگیری از جرایم اینترنتی شهرستان نمین با بیان این که 54 درصد جرایم سایبری دنیا در حوزه مربوط به مسائل مالی است، افزود: این آمار در کشور بطور متوسط در حد 65 درصد است.

وی برداشت‌های غیرمجاز پول از حساب‌های مردمی از راه سوء استفاده از بحث بانکداری الکترونیک‌، تبلیغ دین مسیحیت و نمادهای شیطان پرستی‌، ترویج فیلم‌های مبتذل و غیر مجاز و فروش غیر مجاز داروهای جنسی را از جمله مهم‌ترین جرایم فضای مجازی موجود در استان برشمرد.

وی همچنین سرقت اطلاعات بانکی‌، استفاده از ویروس‌ها و تروجان‌ها و استفاده از تجهیزات جانبی برای کپی کارت‌های بانکی را از تهدیدات رایج در بانکداری الکترونیک دانست و خواستار اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم بویژه افراد بی سواد برای پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو شد.

قلی پور با بیان این که بیش از نیمی از مردم استان با اینترنت آشنایی و سروکار دارند، افزود: در حوزه شبکه‌های اجتماعی فیس بوک که یکی از خطرناک‌ترین و مخوف‌ترین شبکه‌ها‌ست، بیش از 26 درصد کارکنان دولت حتی در ساعات اداری به این شبکه‌ها وصل شده و ارتباط برقرار می‌کنند.

وی از مسوولان ادارات خواست نسبت به این مسائل حساس بوده و تا حد امکان مانع آن شوند.

علیرضا قادری، دادستان عمومی و انقلاب نمین هم از تشکیل بیش از 10 فقره پرونده مربوط به جرایم اینترنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: با خاطیان و مرتکبین با جرایم فضاهای مجازی در منطقه به شدت برخورد می‌شود.

سیدتقی دریتیم فرماندار نمین هم با اشاره به افزایش کلاهبرداری از طریق کارت‌های بانکی در جامعه خواستار تشریح و تبیین راهکارهای جلوگیری از توزیع جرایم فضاهای مجازی توسط مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای مردم شد.

وی افزود: روشنگری در بین مردم می‌تواند نقش بسزایی در کاهش جرایم مربوط به فضاهای مجازی مختلف که به بهانه‌های مختلف صورت می‌گیرد، داشته باشد.

 کارشناس مسوول پلیس فتای استان اردبیل گفت: 75 درصد جرایم سایبری در این استان در حوزه مربوط به مسائل مالی انجام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  12