مدیرعامل بانک سینا:تعداد بانک‌ها زیاد نیست

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه بانک‌ها، گفت: در حال حاضر بانک‌ها توان تامین مالی بیش از 500 میلیون دلار برای یک طرح را ندارند که علت اصلی آن پایین بودن کفایت سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کورش پرویزیان در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه به طور میانگین نسبت سرمایه به منابع بانک‌ها در کشور 6 درصد است، اظهارداشت: این عدد متناسب با کفایت سرمایه حداقل 8 درصد نیست و به همین دلیل باید مورد توجه جدی مسئولان بانکی قرار گیرد.

وی افزود: دولت و مجلس سیاست اجرای طرح‌های عمرانی را از سمت دولت به بخش خصوصی تغییر داده‌اند و به همین دلیل بودجه عمرانی را به سمت روش‌های اعتباری سوق می‌دهند.

مدیرعامل بانک سینا تصریح کرد: کلیت این حرکت درست است، زیرا به جای اینکه دولت خود راسا به اجرای پروژه‌های عمرانی اقدام کرده و پس از بهره‌برداری مالک آن شود، اجازه می‌دهد بخش خصوصی از طریق اعتبارات پشتیبانی شده به وسیله فاینانس، اوراق مشارکت و بازار سرمایه پروژه‌های عمرانی را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها امکان اجرای طرح‌های بزرگ بیش از 500 میلیون دلار را ندارند، گفت: در صورتی بانک‌ها توان تامین مالی طرح‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی را خواهند داشت که سرمایه آنها افزایش یابد، زیرا با سرمایه‌های فعلی امکان تامین‌ مالی این طرح‌ها وجود ندارد.

پرویزیان ادامه داد: از این جهت که بودجه‌های عمومی به سمت طرح‌های توسعه زیرساخت برود و طرح‌های اقتصادی در دست بخش خصوصی قرار گیرد، اقدام بسیار مناسبی است و امیدواریم افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی و دولتی محقق شود.

وی تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک‌های دولتی به نفع بانک‌های خصوصی است، زیرا بانک‌ها در شبکه بانکی در کمک به تجهیز و تامین منابع مالی شریک هستند.

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به برخی نقدها مبنی بر تعداد زیاد بانک در کشور، گفت: نتیجه کار مطالعاتی که بنده انجام داده‌ام، این بود که هنوز ظرفیت‌های اقتصادی فوق‌العاده زیادی وجود دارد و به همین دلیل باید نهادهای تامین و تجهیزکننده منابع ، متناسب با آن شکل بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  3  =