لیونل مسی باید از بارسلونا برود!

بارسا و مسی همه چیز به یکدیگر داده اند. دیگر کاری برای انجام دادن و افتخاری برای کسب کردن و قله‌ای برای فتح کردن و راه ناپیموده‌ای برای درنوردیدن نمانده است. گواردیولا هم در بارسا همه چیز به دست اورد و همه جور افتخاری را به کارنامه تیم محبوبش اضافه کرد؛ اما سرانجام گاهی وقت رفتن فرامی‌رسد!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اختلاف اخیر لیونل مسی و نایب رئیس باشگاه بارسلونا، مهمترین خبر فوتبال اسپانیا در یکی دو رروز گذشته بوده است. ماجرا از این قرار است که خاویر فائوس، نایب رئیس بارسلونا، در گفتگویی اعلام کرد نیازی نیست که هر شش ماه یکبار قرارداد مسی بازنگری شود و شرایط قرارداد به سود مسی بهبود یابد. مسی هم در واکنش به این حرف، فائوس را به بی‌اطلاعی از فوتبال متهم کرد.

 پس از آن هم جوردی ماخو، نامزد سابق ریاست باشگاه بارسلونا، به مسی توصیه کرد ساکت باشد و با حرف‌هایش برای باشگاه دردسر درست نکند. وی همچنین مسی را از مسائل اقتصادی و مدیریتی بارسلونا بی‌اطلاع دانست و افزود که رای خاویر فائوس، رای اکثر شرکا و سهامداران باشگاه بارسلونا است. او در پایان حرف‌هایش گفت: "هیچ کسی نمی تواند تصمیمات استراتژیک بارسلونا زیر سوال ببرد. بارسلونا فراتر از مسی است. مسی بهترین بازیکن دنیاست ولی نمی تواند بارسا را تحت فشار بگذارد."

فارغ از مرور این اختلاف خبرساز، این یادداشت در پی طرح موضوع دیگری است و ان اینکه: لیونل مسی باید از بارسلونا به باشگاه دیگری برود!

چرا مسی باید بارسلونا را ترک کند؟ در ضرورت این خروج و وداع، چندین دلیل می‌توان اقامه کرد:

1- مسی اکنون سال‌هاست که در بارسلونا بازی می‌کند و طبیعی است که حضور دائمی در یک باشگاه، معمولاً به تدریج انگیزه‌های یک بازیکن را کاهش می‌دهد. اگر چه استثانائاتی مثل مالدینی و باره‌سی هم وجود داشته‌اند که سال‌ها در میلان بودند ولی اولاً این‌ها استثناء بودند، ثانیاً همین چهره‌ها نیز همیشه در میلان با طراوت نبودند، ثالثاً کاهش طراوت و تازگی در بازی یک مهاجم، به مراتب بیشتر خودنمایی می‌کند تا در بازی یک دفاع آخر یا بک چپ.

 لیونل مسی در سال 2013، در مجموع چهره‌ای خسته بود که نشاط همیشگی‌اش را نداشت. مسی در سال 2013 تقریباً شبیه سال آخر حضور رونالدینیو در بارسلونا بود. خوب بود ولی نه مثل همیشه. از اوج فاصله گرفته بود. البته هر بازیکنی ممکن است در برهه‌ای از روزهای اوجش فاصله بگیرد، ولی این برای بهترین بازیکن جهان چندان خوب نیست. گذشته از این، مسی بعید است که در بارسلونا بتواند همچنان مثل سابق در اوج باقی بماند. توضیح علت این امر، دلیل دوم ضرورت خروج مسی از بارسلونا است.
 

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/10/1/321040_670.jpg
اینیستا و مسی و ژاوی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  15