خصوصی‌سازی در این شرایط رانت ایجاد می‌کند

مدیر بازرگانی شرکت پلی پروپیلن جم تاکید کرد: در شرایط کنونی ورود به خصوصی سازی در پتروشیمی باعث ایجاد حاشیه، فساد، رانت و بازار سیاه می شود؛ نخست باید شفاف سازی، ایجاد فضای رقابت و اصلاح مقررات بورس صورت گیرد و سپس برای خصوصی سازی اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،کامبیز میرکریمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به نیازهای صنعت پتروشیمی، گفت: قطعا واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی درست است اما در شرایط کنونی شرکتهای پتروشیمی در بورس تحت عنوان سهامی عام قابل واگذاری است اما به شکل بزرگ، بعید می دانم بخش خصوصی توان سرمایه گذاری داشته باشد.

 

وی در مورد توان بخش خصوصی و فضای حاکم کنونی، تصریح کرد: بخش خصوصی در حال حاضر به نظر نمی رسد که بتواند حجم بزرگ سرمایه گذاری را بپذیرد. از سوی دیگر، اکنون فضای دستوری بر صنعت پتروشیمی حاکم است که این شیوه در مسیر درست قرار ندارد.

 

مدیر بازرگانی شرکت پلی پروپیلن جم تاکید کرد: در حال حاضر آزادسازی اقتصادی در صنعت پتروشیمی هم است. باید در این مرحله قوانین را اصلاح و رقابتی کنیم و از حالت دستوری خارج شوند.

 

میرکریمی با اشاره به ازبین رفتن تورم ادامه داد: در حال حاضر دولت وارد بازار شده و و در بازار اخلال ایجاد شده است. در سال گذشته به خاطر تنشهای سیاسی و نوسانات شدید ارزی، دولت با نگرانی که داشت ورود پیدا کرد و بازار دچار اخلال شد.

 

وی تصریح کرد: اکنون همه کارها دستوری و سهمیه بندی شده به گونه ای که حضور در بورس و قیمت گذاری در برورس نیز اجباری است.

 

مدیر بازرگانی شرکت پلی پروپیلن جم با تاکید بر این که حالت دستوری در شرایط خاص سیاسی بوجود آمده و باید برطرف شود، گفت: کنترلهای دولتی باید کم و فضا از حالت دستوری خارج شود؛ بازار واقعی باید حاکم و سپس خصوصی‌سازی انجام شود.

 

میرکریمی با اشاره به این که در بحث خصوصی سازی، شاید بخش خصوصی با توجه به حجم بزرگ سرمایه گذاری استقبال نکند، گفت: اگر قرار است خصوصی سازی صورت گیرد، اکنون وقت آن رسیده و بورس فرصت خوبی است اما این کار بحث کارشناسی دارد و باید زیرساختها در ابتدا فراهم شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −    =  33