انفجار شدید در خیابان مولوی تهران

ظهر پنجشنبه یک واحد مسکونی در ساختمانی 12 واحدی در جنوب پایتخت منفجر شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: وقوع حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در ساعت 13:03 ظهر پنجشنبه در خیابان مولوی به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن آتش‌نشانان ایستگاه‌های چهار و 68 به محل حادثه که یک ساختمان چهار طبقه 12 واحدی بود، اعزام شدند.
 
وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در یکی از واحدهای طبقه اول این ساختمان مسکونی که حدود 45 مترمربع بود، رخ داده و علاوه بر اینکه سبب تخریب شدید این ساختمان شده، به دیگر واحدها و چند خودروی سواری در مجاورت ساختمان نیز خسارتی را وارد کرده است.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شدت انفجار سبب شکستن شیشه‌های این ساختمان و ساختمان‌های مجاور شده بود، گفت: همچنین دو خودروی سواری واقع در پارکینگ و دو خودروی سواری در مجاورت این ساختمان نیز به علت پرتاب تکه‌های مصالح ساختمان، دچارخسارات زیادی شدند.
 
وی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از قطع گاز و برق این ساختمان، اقدامات خود برای اطفای حریق جزئی رخ داده و نجات محبوس شدگان را با تقسیم شدن به دو گروه آغاز کردند، گفت: یک گروه از آتش‌نشانان شش تن از شهروندان شامل یک مرد 33 ساله، دو زن حدودا 30 ساله، یک مرد 55 ساله و دو دختربچه چهار ساله را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.
 
به گفته ملکی، در پی این حادثه مرد 33 ساله به علت اینکه در واحد منفجر شده قرار داشت، دچار سوختگی و آسیب‌دیدگی شدید شده بود و پنج مصدوم دیگر نیز به شکل سطحی آسیب دیده بودند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز شعله‌های حریق در این ساختمان را به سرعت مهار و اطفا کردند، گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و جست‌وجو برای محبوس شدگان احتمالی، به عملیات خود خاتمه دادند.
 
وی علت این حادثه را نشت گاز از وسایل گازسوز و بروز جرقه از اشیاء اعلام کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  43  =  52