انتشار ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با نرخ سود بالا

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: لزوم ارائه راهکار اجرای فروش 15 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و در نظر گرفتن نرخ سود بالاتر از سود بانکی از مهمترین پیشنهاداتی بودند که در جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،احمد سجادی ، با اشاره به بررسی لایحه بودجه 93 در کمیسیون انرژی مجلس به ایرانا گفت: در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون، انتشار 15 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از مهمترین مباحث مطرح در کمیسیون انرژی بود.

به گفته سجادی هر ساله بودجه ای در این بخش مد نظر قرار می گیرد اما هیچ کاربردی ندارد از این رو امسال پیشنهاد شد راهکار اجرای اوراق مشارکت مشخص شود و منابع آن به کمک ساخت و ساز کشور بیاید.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سود اوراق مشارکت گفت: نرخ سود اوراق مشارکت 20 درصد است و این در حالی است که نرخ سود بانک های دولتی بین 22 تا 23 درصد و نرخ سود بانک های خصوصی بین 25 تا 33 درصد است و بنابراین سرمایه گذاری و خرید اوراق مشارکت سودی برای مردم ندارد.

به گفته وی بر اساس پیشنهاد مطرح شده، نرخ سود اوراق مشارکت باید یک یا دو درصد بالاتر از نرخ سود بانکها باشد و بعد از اتمام ساخت و ساز سود آن علی الحساب پرداخت شود.

وی از تصویب این پیشنهاد در کمیسیون انرژی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: پیشنهاد مذکور در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس هم به تصویب برسد.

سجادی افزود: همچنین دولت و وزرات اقتصاد مکلف می شود به بانک مرکزی ابلاغ کند که نرخ سود خود را افزایش ندهند تا انگیزه خرید اوراق مشارکت در جامعه وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی خاطر نشارن کرد: در بودجه 92 حدود 37 هزار میلیارد تومان خرید اوراق مشارکت در نظر گرفته شده بود که تاکنون هیچ اوراقی به فروش نرفته است ضمن اینکه پیشنهاد دولت مبنی بر عرضه این اوراق به پیمانکار هم اشتباه است.

سجادی همچنین درباره قیمت آب و برق در لایحه بودجه 93 گفت: دولت پیشنهاد افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی را مطرح کرد و الان در نظر دارد تا 20 درصد آن را قبل از پایان سال و 18 درصد باقی مانده را در ابتدای سال 93 اعمال کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  3