شهرهای الانبار عراق در وضعیت فوق العاده

مسوولان محلی در استان الانبار در غرب عراق، عصر چهارشنبه با اعلام اینکه حومه شهرهای فلوجه و رمادی در این استان به دست مردان مسلح وابسته به القاعده افتاده، اعلام شرایط اضطراری کردند.

 
به گزارش ایرنا تروریست ها، از ظهر امروز حملات گسترده ای به مراکز دولتی و پاسگاههای پلیس در شهرهای رمادی و فلوجه کردند و با حمله به زندان ها، زندانیان خطرناک را فراری دادند.

مقامات استان، با اعلام اینکه به دنبال خروج ارتش از شب گذشته، حومه شهرهای فلوجه و رمادی، تحت کنترل نیروهای تروریستی در آمده، خواستار بازگشت دو باره ارتش به این شهرها و مقابله با اقدامات ویرانگر تروریست ها شدند.

براساس برخی شنیده ها از منابع محلی، با خروج ارتش از شهرهای رمادی و فلوجه، نیروهای پلیس محلی ضمن درگیری با فرماندهان خود ، پیش از ورود مهاجمان مسلح، پاسگاهها و مقرها را ترک کرده بودند.

تروریست ها تاکنون چندین پاسگاه و مقر پلیس را به آتش کشیده اند. استاندار الانبار هم اوضاع را شکننده و بحرانی خوانده است.

جبار الساعدی رییس کمیته امنیتی شورای استان بصره نیز اعلام کرده که یک تیپ از نیروهای ارتش از بصره برای کمک نیروهای نظامی درگیر در الانبار به سمت این استان حرکت کرده است.

آنطور که مقامات رسمی در عراق می گویند، حوادث اخیر رمادی با تحریک مستقیم برخی کشورهای منطقه شکل گرفته است. نیروهای ارتش عراق روز چهارشنبه در ادامه عملیات علیه القاعده 6 تبعه عربستان سعودی را دستگیر کرده اند.

یک نماینده پارلمان عراق نیز روز چهارشنبه فاش ساخت که پیامکی از بندربن سلطان در گوشی تلفن احمد العلوانی یافته اند. العلوانی نماینده مردم الانبار در پارلمان عراق است که هفته گذشته به دلیل مقاومت محافظانش در برابر حکم قضایی دستگیری برادرش، دستگیر شده است.

در آن درگیری 7 محافظ و برادرش احمد العلوانی که نیروهای امنیتی با حکم قضایی برای دستگیری وی رفته بودند، کشته شدند.

بهانه بحران اخیر در شهرهای رمادی و فلوجه، درخواست آزادی بی قید و شرط العلوانی توسط نوری المالکی است، موضوعی که به گفته مقامات دولتی در اختیار دولت نیست و مربوط به دستگاه قضایی عراق است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  59