از نادال تا شاراپوا؛ این تنیس‌بازهای خرافاتی!

عادات عجیب و غریب درون و بیرون از زمین بازیکنان همواره جزیی از تنیس بوده است. خیلی از تنیس‌بازان خرافاتی‌اند، اما در این بین رافائل نادال قهرمان هشت دوره رولان گاروس که به تازگی در آخرین گرند اسلم سال در نیویورک هم قهرمان شده، پادشاه خرافات است. این اسپانیایی با آن لبخند تخس‌اش هیچ چیز را به دست تصادفات نمی‌سپرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عادات عجیب و غریب درون و بیرون از زمین بازیکنان  همواره جزیی از تنیس بوده است. خیلی از تنیس‌بازان خرافاتی‌اند، اما در این بین رافائل نادال قهرمان هشت دوره رولان گاروس که به تازگی در آخرین گرند اسلم سال در نیویورک هم قهرمان شده، پادشاه خرافات است. این اسپانیایی با آن لبخند تخس‌اش هیچ چیز را به  دست تصادفات نمی‌سپرد.

در اوپن آمریکا همانند دیگر تورنمنت‌ها، نادال در گذاشتن بطری‌های آب‌اش روی زمین وسواس عجیبی به خرج می‌داد. او دو بطری آب خود را کاملا دقیق و به صورت موازی، طوری روی زمین قرارمی‌دهد که آرم بطری‌ها به جهتی که نادال مشغول بازی است باشد! قبل از زدن هر سرویس نیز، نادال باید موه‌های خود را پشت گوشش ببرد و شلوارکش را مرتب کند آن وقت است که می‌تواند سرویس بزند.

"تماشاگران متوجه نمی‌شوند"

 

تنیس بازان به انواع و اقسام خرافات و یا عادتها مشهورند. مدل موی خاص، حساسیت نسبت به خطوط روی زمین و کرمِ کتاب‌خوانی نمونه‌هایی از خرافات بازیکنان‌اند. اگر به شکل و شمایل جان مک‌انرو، اسطوره تنیس در دهه 80 دقت کنیم متوجه می‌شویم که او با ترفندها و تیک‌های خاص خودش موفقیت‌های زیادی را بدست آورد. مکنرو معتقد است که روانشناسی یک ابزار تاکتیکی است: «به کمک این گونه حرکات در داخل زمین علاوه بر اینکه به آرامش می‌رسی، باعث برهم زدن تمرکز حریف هم می‌شوی.»  نفر اول سابق جهان، خود استاد جنگ روانی در داخل و بیرون از زمین به حساب می‌آمد.

به گفته متخصصان ورزشی تمایل تنیس بازان به یک سری عادت‌های عجیب و غریب ثابت خاص که در حال همه‌گیر شدن است به این دلیل است که تمرکز و اعتماد به نفس آنها را بالا می‌برد چون به افکار بازیکن یک نظم می‌دهد. از نیکولاس کیفر تنیس باز سابق آلمانی سوال شده بود که اگر به میزان اعتقادش به خرافات بین 1 تا 10 عددی بدهد ،جواب داده بود : «11!»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  16