خروج نیمی از عرضه‏‌کنندگان راهکارهای هوشمندی تجاری از بازار

فوربس پیش بینی کرد:

فوربس اعلام کرده ممکن است در سال 2014 شاهد خروج راهکارهایی مثل تابلو و کلیک ویو از این بازار باشیم. بر اساس این پیش‌‏بینی در سال میلادی جدید حدود نیمی از عرضه‏‌کنندگان راهکارهای هوشمندی تجاری از این بازار خارج خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،وب‏‌سایت فوربس در مقاله‏‌ای که در آن به پیش‏‌بینی وضعیت بازار راهکارهای هوشمندی تجاری در سال 2014 پرداخته، اعلام کرده است از این پس در این بازار بر روی نیاز‌ها و ملزومات تجاری کسب و کار‌ها و نه بر روی فناوری‏‌های مرتبط با این راهکار‌ها تمرکز خواهد شد

وب‏‌سایت فوربس در گزارشی که به پیش‌‏بینی وضعیت بازار راهکارهای هوشمندی تجاری پرداخته است، نوشته است: گرد و غبار حاصل از انفجار داده‌‏های کلان در حال فروکش کردن است… یکی از مشکلات بازار داده‌‏های کلان این است که فناوری این بازار را به پیش می‌‏برد و نه نیاز‌ها و ملزومات تجاری. در سال 2014 نیازهای تجاری در کانون تمرکز بوم‏‌سپهر هوشمندی تجاری خواهد بود. در این گزارش همچنین پیش‌‏بینی شده است توجه کسب و کار‌ها به راهکارهای هوشمندی تجاری افزایش خواهد یافت و ارتباط این راهکار‌ها با راهبرد شرکت‏‌ها و کسب و کار‌ها نیز به مرور افزایش خواهد یافت. سال 2014 از این نظر برای عرضه‏‌کنندگان این راهکار‌ها مهم است که همه می‌‏خواهند بدانند چگونه می‌‏توانند از انبوه اطلاعات و داده‌‏هایی که گردآوری کرده‌‏اند، نتیجه ملموس و مشخصی به دست آورند.

فوربس در بخش دیگری از این گزارش پیش‌‏بینی کرده است در بازار راهکارهای هوشمندی تجاری محصولاتی مثل تابلو (Tableau) و کلیک ویو (Qlik View) از اکسل مایکروسافت پیش‏ می‌‏افتند. به نظر نویسنده فوربس، اکسل برای تجزیه و تحلیل داده‌‏های پایه‌‏ای ابزاری خارق‌‏العاده است اما برای حجم انبوه داده‌‏های متنوع و نا‌منظم امروزی چندان مناسب نیست. به همین خاطر پیش‌‏بینی می‌‏شود در سال 2014 شاهد پیش‏ افتادن تابلو و کلیک ویو بر اکسل باشیم. با این همه هنوز نمی‌‏توان هیچ راهکاری را جانشین آتی اکسل دانست، چرا که هم‌‏اکنون برای راهکارهایی مثل تابلو و کلیک ویو بین 50 تا 60 جایگزین مختلف در بازار وجود دارد.

فوربس در ادامه اما پیش‌‏بینی متفاوت دیگری هم به دست داده است و اعلام کرده ممکن است در سال 2014 شاهد خروج راهکارهایی مثل تابلو و کلیک ویو از این بازار باشیم. بر اساس این پیش‌‏بینی در سال میلادی جدید حدود نیمی از عرضه‏‌کنندگان راهکارهای هوشمندی تجاری از این بازار خارج خواهند شد. نویسنده استدلال کرده است شرایط به گونه‌‏ای پیش خواهد رفت که شرکت‏‌ها به صرف افزایش فروش محصولات خود نخواهند توانست در این بازار دوام آورند.

«اینترنت برای همه چیز» نیز موضوع دیگری است که در این گزارش بدان پرداخته شده است. به اعتقاد فوربس گسترش این فناوری منابع غنی و جدیدی را برای تولید داده و اطلاعات به وجود خواهد آورد و حجم داده‌‏های تولیدشده را چند برابر خواهد کرد.

در آخرین بخش این گزارش ادعا شده است در سال 2014 زمانی که صرف آماده‌‏سازی اطلاعات می‌‏شود کاهش خواهد یافت. بر اساس پیش‌‏بینی‏‌ها این زمان در سال جدید میلادی به نصف کاهش خواهد یافت و این امر بازگشت سرمایه‏‌ای را که صرف استخدام دانشمندان و متخصصان تحلیل داده شده است، افزایش خواهد داد.

منبع:همکاران سیستم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3