احتمال رشد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با اعلام برخی آمارها

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: اگر در آمارها و شاخص‌های اقتصادی که در چند روز آینده اعلام می‌شود، دلار تضعیف شود، قیمت اونس جهانی طلا رشد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد کشتی‌آرای با اشاره به روند بازار طلا، به فارس اظهارداشت: در روزهای پایانی سال 2013 قیمت طلا روند نزولی داشت و به حداقل خود در پایان سال یعنی 1205 دلار رسید.
وی افزود: با آغاز سال جدید وضعیت اقتصادی دنیا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و به نظر می‌‌رسید بازارهای مالی را تهدید کند و همین مسائل قیمت دلار را کاهش داد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: همین مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا شد به طوری که در روزهای اخیر با رشد 44 دلاری روبرو شد و در بازار داخلی هم این پدیده،‌ افزایش قیمت سکه به 882 هزار تومان را به دنبال داشت.
وی با اشاره به قیمت طلا در چند روز اخیر، گفت: در 10 روز گذشته قیمت جهانی طلا در 1230 دلار تا 1250 دلار در نوسان بوده و امروز هم قیمت اونس تغییر چندانی نداشته است.
کشتی‌آرای تصریح کرد: با وجود عدم کاهش قیمت اونس، با توجه به روند مثبت مذاکرات ژنو قیمت دلار کاهش یافته و افت قیمت سکه را در پی داشت؛ امروز قیمت سکه از 882 هزار تومان به 872 هزار تومان رسید و نیم سکه و ربع سکه هر کدام 5 هزار و 3 هزار تومان کاهش یافت.
به گفته وی قیمت پلاتین و نقره از ابتدای سال جدید میلادی رشد داشته است؛ قیمت پلاتین هم‌اکنون 7445 دلار و نقره با یک دلار افزایش 20 دلار و 28 سنت درج شده است.
وی افزود: اگر در آمارهای و شاخص‌هایی اقتصادی که در چند روز آینده اعلام می‌شود، دلار تضعیف شود، قیمت اونس جهانی طلا رشد خواهد کرد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، بازار سهام آمریکا و آمارهای نگران‌کننده، به نظر می‌رسد سطح نرخ اونس در همین حدود باقی بماند.
وی با اشاره به وضعیت بازار داخلی و گذشت ماه‌های محرم و صفر، گفت: با شروع ماه ربیع الاول و مناسبت‌های مذهبی، سطح داد و ستدها نسبتا افزایش یافته و معاملات از شرایط بهتری برخوردار است.
کشتی‌آرای با اشاره به مذاکرات سیاسی، گفت: به نظر می‌رسد سطح تعادل در این بخش بیشتر شود و به همین دلیل در روزهای آینده شاهد بازار باثبات‌تری خواهیم بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  2  =