استراتژیهای برنده در بانکداری همه کاره/پاسخی برای آمادگی جهانی و نیاز محلی

بانکداری همه کاره برای برطرف کردن نیاز مشتری به کنترل زمان، مکان، کانال و اطلاعات مورد نیاز برای انجام فعالیتهای اساسی بانکداری است./چهار ستون تغییر به بانکداری همه کاره عبارتنداز: شعبه تازه، موبایل، رسانه اجتماعی و ویدئو/در بازارهای نوظهور، مشتریان آمادگی زیادی برای تغییر دارند و در نتیجه همخوانی ایده ال میان عوامل کلیدی زمینه ای مساعد برای ارائه مدلهای جدید فراهم کرده است./در کشورهای توسعه یافته ترکیبی غنی از کانالهای بانکداری فیزیکی و مجازی مشتریان را برای ظهور یک تجربه همه جانبه نامحسوس آماده می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانکها در دنیای چالش برانگیزی فعالیت می کنند و تغییرات سریع فناوری، مشتریان هوشمند و افزایش سطح انتظارات  آنان را سردرگم کرده است. در این محیط  استفاده از خدمات بانکداری از طریق کانالهایی که ناکامل و اشتباه به یکدیگر متصل شده اند  اجتناب ناپذیر است. بانکها برای بهبود شرایط و دستیابی به قدرت رقابتی باید به کانال همه کاره بانکداری منتقل شوند.

گروه The Cisco® Internet Business Solutions Group (IBSG)این واقعیت جدید را « عصر بانکداری همه کاره» می نامد. بانکداری همه کاره از روشهای کنونی چند کانالی متمایز است. در روش چندکانالی،بانک مشتریان را تشویق می کند از ارزانترین کانال استفاده کنند و همزمان حداقل سازگاری متقابل کانال ها و تناقض در تجربه کاربر ایجاد می شود. بانکداری همه کاره تجربه ای هماهنگ در تمام کانالها فراهم می کند و به این ترتیب  مشتریان به طرزی نامحسوس و سریع در زمان و مکان دلخواهشان به محصولات و خدمات مالی دسترسی می یابند.

 در دنیای بانکداری همه کاره مشتریان  کنترل کانالهای مورد استفاده شان را برعهده دارند. به عنوان مثال  آنها می توانند با استفاده از یک کانال ارتباطی را آغاز کنند(با استفاده از موبایل در خانه) و در کانالی دیگر آن را تکمیل کنند(مراجعه به شعبه در مسیر خانه یا محل کارت). بانکداری همه کاره صنعت را به بانکداری واقعی نزدیک می کند که در آن خدمات مالی به طور نامحسوس  در زندگی  مشتریان فردی و تجاری تعبیه شده است. نرخ  تغییر سریع صنعت از بانکداری چند کانالی به کانال همه کاره راهی را برای رقابت با شرکتهای مخابراتی، فناوری و موسسات نوپا باز کرده است. این ورودیهای جدید   موقعیت سنتی بانکها را به عنوان مالک ارتباط با مشتری به چالش می کشند.

در همین حوزه بانکداران سعی دارند چگونگی مدیریت تغییر به کانال بانکداری همه کاره را تعیین کنند. Cisco IBSG برای  کمک به تغییر موفقیت آمیز کانال  میان  5300 مشتری در 8 کشور توسعه یافته و نوظهور تحقیقاتی را انجام داده است( برزیل،کانادا، چین، فرانسه، آلمان، مکزیک، انگلیس و آمریکا).

 یکی از اجزای مهم تحقیق Cisco IBSG آزمایش 9 مفهوم تازه است که دنیای فیزیکی و مجازی را ترکیب می کنند: بانکداری مجازی، شعبه اختصاصی، شعبه سیال، بانکداری بیرونی، شعبه عامل، بانکداری موبایل، رسانه های اجتماعی، حسگر مشتری،  مدیریت اثر دیجیتال( به پیوست کامل  تعریف مفاهیم مراجعه کنید).

یافته های جهانی و چشم اندازها:

  از یافته های تحقیق Cisco IBSG کاملا مشخص است که مشتریان بانکی سراسر دنیا برای بانکداری همه کاره آماده هستند.

  • بانکداری همه کاره: داستانی از آمادگی جهانی و  نیاز محلی

 بانکداری همه کاره  یک مفهوم فرضی نیست بلکه برای برطرف کردن نیاز مشتری به کنترل زمان، مکان، کانال و اطلاعات مورد نیاز برای انجام فعالیتهای اساسی بانکداری، است.

  • در بازارهای نوظهور، مشتریان آمادگی زیادی برای تغییر دارند و  در نتیجه  همخوانی ایده ال میان عوامل کلیدی ( نارضایتی از خدمات کنونی بانکداری، رشد سریع و محدودیتهای کم) زمینه ای مساعد برای ارائه مدلهای جدید فراهم کرده است.
  •  در کشورهای توسعه یافته ترکیبی غنی از کانالهای  بانکداری فیزیکی ( شعبه) و مجازی( وب سایت، موبایل و رسانه اجتماعی) مشتریان را برای ظهور یک تجربه همه جانبه نامحسوس آماده می کند.
  •   4 ستون  تغییر به بانکداری همه کاره عبارتنداز: شعبه تازه، موبایل، رسانه اجتماعی و ویدئو

ادامه مقاله را در بانک مقالات ببینید

برای خرید مقاله اینجا را کلیک کنید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10