بازار سیاه خرید و فروش وام مسکن

قیمت اروق حق تقدم وام مسکن در فرابورس طی چند روز از 38 هزار تومان به 47 هزار تومان رسیده اما دلالان قیمت های بالاتری را برای آن در نظر گرفته اند .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این در شرایطی است که با انتشار خبر افزایش وام مسکن، بازار سیاه برای خرید اوراق حق تقدم این وام ایجاد شد. در همین چند روز گذشته قیمت هر برگ از این اوراق در فرابورس از 38 هزار تومان به 47 هزار تومان افزایش یافت. در این مدت واسطه ها به خرید قابل توجه اوراق دست زدند تا آن را با قیمتی بالاتر در اختیار متقاضیان وام مسکن قرار دهند.

 افزایش تقاضا در این بخش به حدی بود که به سرعت بهای آن را افزایش داد. هر برگ اوراق حق تقدم وام مسکن به ازای 500 هزار تومان وام اعتبار دارد که با این حساب برای دریافت وام 35 میلیون تومانی مسکن از سوی افرادی که در بانک مسکن سپرده قرار نداده اند، نیاز به 70 برگ، اوراق حق تقدم است.

 با قیمت فعلی این اوراق در حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان برای این وام باید هزینه کرد. دریافت وام 50 میلیون تومانی برای زوج های جوان که از تاریخ 17 دی ماه به بعد ازدواج کرده اند و در بانک مسکن سپرده ندارند، حدود 5 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

این شرایط در حالی است که متقاضی وام زمان کافی برای خرید اوراق از فرابورس را داشته باشد در غیر اینصورت باید به واسطه هایی که این اوراق را خریداری کرده اند، مراجعه شود که در این شرایط قیمت بالاتری در انتظار متقاضیان وام خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  27  =  29