بازار اینترنت باید مدیریت شود

معاون وزیر ارتباطات گفت: اساس مدیریت بازار اینترنت که بسیار گسترده شده، ‌از موضوعاتی است که می تواند میان دو کشور ایران و چین مورد تبادل نظر و استفاده از تجربیات یکدیگر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌نصر الله جهانگرد در دیدار با مسوولان شورای اطلاعات چین ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایران،‌ علی رغم وجود برخی محدودیت ها، دستاوردهای بسیاری در حوزه ICT با تلاش متخصصان، دانشگاهیان و بخش خصوصی محقق کرده است.

وی افزود: کشور چین نیز طی چهار دهه گذشته تجربیات خوبی را در توسعه خدمات کاربردی فناوری اطلاعات بدست آورده که امیدواریم از این تجربیات استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: تجربه های بدست آمده در حوزه های توسعه اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به پهناوری کشور چین، از جمله موضوعاتی است که می تواند مورد تبادل قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مدیریت اینترنت در بخش شاهراه اصلی ارتباطات (backbone) آن از سوی دولت گفت: مدیریت اینترنت در ارائه خدمات در بازار توسط شرکت های بخش خصوصی انجام می شود.

وی با تاکید بر این موضوع که امروزه اینترنت امکانات بسیار خوبی را برای مردم فراهم کرده که هر کشوری بنا به سیاست های خود از آن بهره مند می شود ادامه داد: بر همین اساس مدیریت بازار اینترنت که بسیار گسترده شده، ‌یکی دیگر از موضوعاتی است که می تواند میان دو کشور تبادل نظر و استفاده از تجربیات،‌ صورت گیرد.

او با بیان این مطلب که در ایران اجرای بسیاری از پروژه ها با همکاری و مشارکت بخش خصوصی پیاده سازی می شود تصریح کرد: بر همین اساس، از همکاری با شرکت های چینی با شرکت های ایرانی در چارچوب سیاست ها و منافع ملی استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: ایران،‌ موافق ارائه خدمات مختلف از سوی شرکت های اینترنتی چینی با رعایت قوانین و مقررات کشورمان است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در صدد هستیم تا با افزایش ظرفیت شبکه دیتا، دسترسی با کیفیت و سرعت بهتر به اینترنت را برای آحاد مردم جامعه فراهم کنیم.

وی با بیان این مطلب که از همکاری شرکت های توانمند چینی در خصوص پیاده سازی و اجرای شبکه ملی اطلاعات استقبال می کنیم، افزود: انتظار می رود شرکت های چینی با توسعه همکاری های مشترک و کمک به ارتقاء صنعت فناوری اطلاعات در کشور،‌حضور خود را تقویت کنند.

جهانگرد تاکید کرد: معتقدیم که اینترنت در کنار فرصت های بسیار خوبی که دارد، دارای برخی ریسک ها و تهدیدها نیز هست که باید تلاش کنیم تا از فرصت ها، بیشترین بهره را ببریم و کمترین آسیب از تهدید های آن متوجه ما شود.

او ادامه داد: همکاری در حوزه های بین المللی نیز از دیگر موضوعاتی است که می تواند میان مسوولان دو کشور مورد تبادل نظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در مذاکرات سال 2000 تا 2005 اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) همکاری خوبی میان دو کشور در تدوین اسناد صورت گرفت که امیدواریم این امر در آینده نیز محقق شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =