فناوری اطلاعات یک ششم اقتصاد چین را تشکیل می‌دهد

قائم مقام دفتر اطلاعات اینترنت شورای اطلاعات چین گفت: در حال حاضر 16 درصد اقتصاد چین در اختیار بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، پنگ‌بو -قائم مقام دفتر اطلاعات اینترنت شورای اطلاعات چین- در دیدار با معاون وزیر ارتباطات با اشاره به تلاش‌های ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: در اولین روز از بازدید دو روزه خود از ایران شاهد تلاش‌‌ها و برنامه‌های گسترده این کشور برای گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات بودم.

وی افزود: در کشور چین از سال 1997 تاکنون سرمایه‌گذاری بزرگی در این حوزه صورت گرفته و در حال حاضر 16 درصد اقتصاد چین در اختیار این بخش است.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر،‌ شرکت‌های بسیاری در این حوزه فعالیت‌ها و خدمات خود را به مردم جهان ارائه می‌کنند که تراکنش مالی برخی از این شرکت‌‌ها به سالانه حدود 110 میلیارد دلار می‌رسد.

پنگ‌بو تصریح کرد: اگر مردم نتوانند نیاز های ارتباطی خود را در داخل تامین کنند به دنبال استفاده از خدمات شرکت‌های خارجی می‌روند.

وی ادامه داد: یکی از شرکت‌های ارائه کننده خدمات بازار الکترونیکی در چین پس از وقوع زلزله سیچوان،‌ امکان ایجاد صفحه اختصاصی فروش اینترنتی محصولات کشاورزی را برای مردم این منطقه فراهم کرد که طی سه سال، هموطنان ما در سیچوان توانستند سه میلیون دلار از محصولات کشاورزی خود را از این طریق به متقاضیان عرضه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  1