روند رشد تورم کانادا کند شد

نرخ تورم کانادا در دسامبر کمتر از میزان مورد پیش‌بینی اقتصاددانان رشد کرد و نگرانی را نسبت به کند بودن روند رشد قیمت‌ها افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا شاخص قیمت مصرف کننده پس از رشد 0.9 درصدی در نوامبر، 1.2 درصد در دسامبر نسبت به مدت مشابه سال 2012 افزایش یافت.

 

طبق آمار رسمی، نرخ تورم مبنا که شامل محصولات دارای قیمت متغیر نمی‌شود، پس از رشد 1.1 درصدی در نوامبر، 1.3 درصد در دسامبر رشد کرد. اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ رشد هر دو نرخ را 1.3 درصد پیش بینی کرده بودند.

 

قیمت‌ها بر مبنای ماهانه 0.2 درصد در دسامبرکاهش یافت در حالیکه قیمت‌های مبنا 0.4 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در یک سال گذشته بود. هر دوی این نرخ‌ها مطابق با پیش بینی اقتصاددانان بودند.

 

نرخ تورم کانادا به طور متوسط 0.9 درصد در سال گذشته رشد کرد که کمتر از 1.5 درصد در سال 2012 و کندترین نرخ از سال 2009 بوده است.

 

استفن پولوز، رییس بانک مرکزی کانادا اظهار کرده که رقابت قوی در خرده فروشی، کاهش جهانی قیمت‌های مواد غذایی و ظرفیت بیش از حد اقتصاد، رشد قیمت‌ها را محدود کرده است و روند رشد قیمت‌ها احتمالا تا پایان سال 2015 پایین‌تر از هدف این بانک خواهد ماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  41  =  51