تزریق ۳۱میلیارد دلار ارز مبادله‌ای به بخش تولید / خداحافظی با دلار مبادله ای ۲۶۵۰ تومانی در سال ۹۳

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد:

رئیس‌کل بانک مرکزی از اختصاص 31 میلیارد دلار ارز مبادله‌ای از ابتدای سال جاری به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: نرخ 2650 تومان قیمت دلار مبادله‌ای در سال آینده نخواهد بود. تورم سال 93 را هم روی 25 درصد تثبیت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،درباره کف دلار مبادله‌ای در سال آینده با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر تصویب دلار 2650 تومانی به‌عنوان ارز رسمی در بودجه 93 اظهار داشت: آنچه در بودجه می‌آید به‌عنوان پیش‌بینی و متوسط نرخ ارز برای سال آینده است.

وی افزود:‌ این مصوبه کمیسیون تلفیق فقط به‌مفهوم این است که متوسط نرخ  دلار در سال آینده 2650 تومان خواهد بود. اما باید توجه داشت که نرخ ارز با توجه به شرایط اقتصادی و میزان عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد.

سیف درباره آمار ارز فروخته شده در مرکز مبادلات ارزی کشور تأکید کرد: این آمار محرمانه نیست و بانک مرکزی می‌تواند آن را در اختیار مخاطبان قرار دهد؛ از ابتدای امسال تاکنون 31 میلیارد دلار ارز مبادله‌ای از طریق مرکز مبادلات ارزی کشور در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است.

 پیش‌بینی بانک مرکزی از تورم سال آینده با اجرای فاز دوم هدفمندی

رئیس کل بانک مرکزی خصوص اجرای فاز دوم و نمایان شدن اثرات اجرای این قانون در بخشهای مختلف اقتصادی و پیش‌بینی بانک مرکزی از تورم سال 93  گفت: زمان دقیق و اطلاع مربوط به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هنوز مشخص نشده است و اجرای این قانون منوط به توافق دولت و مجلس است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز تصمیمی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گرفته نشده است، تصریح کرد: سعی دولت این است که با توجه به تأثیرات فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تورم را روی 25 درصد نگه دارد.

سیف درباره برنامه بانک مرکزی برای تحقق تورم 25درصدی در سال 93 گفت: سعی می‌کنیم تورم را در همین رقم ثابت نگه داریم و اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −    =  36