ریزش دوباره بازار

همایون دارابی: شادی سهامداران برای رشد شاخص بورس در روز شنبه تنها یک روز پایدار بود و دیروز بار دیگر شاخص کل با ریزش سنگین مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که سخنان دکتر صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در مورد بازار سرمایه و نحوه تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها امیدواری‌هایی را برای معامله‌گران ایجاد کرد، اما با شروع بازار عرضه‌های سنگین و یکنواخت برخی از معامله‌گران حقوقی و حقیقی موجب بروز نگرانی مجدد در بازار شد تا دامنه افت قیمت حتی به صف فروش نمادهای دارای ارزندگی بنیادی نظیر بانک‌ها نیز برسد.

با توجه به شرایط کنونی، بازار چاره‌ای غیر از تزریق نقدینگی برای جمع آوری عرضه‌ها و جلوگیری از ریزش‌های پله‌ای ندارد. از دیدگاه کارشناسان، بازار نیازمند حمایت جدی است، چرا که بخش عمده‌ای از افراد حقیقی تازه وارد به بورس در زیان قرار گرفته‌اند و تداوم شرایط کنونی به ویژه در نمادهای بنیادی به خروج نقدینگی از بازار منجر می‌شود. در همین حال با گسترش دامنه خروج نقدینگی به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها بازار با موج جدیدی از عرضه‌ها به ویژه در نمادهای بنیادی مواجه می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  21