سرنوشت شهرداران تهران پس از حوادث

در تاریخ بلدیه تهران، موارد متعددی وجود دارد که نشان می دهد بحران در خدمات شهرداری، باعث مشکلاتی برای شهردار وقت، و چه بسا استعفای او شده است.

خبرآنلاین: در تاریخ بلدیه تهران، موارد متعددی وجود دارد که نشان می دهد بحران در خدمات شهرداری، باعث مشکلاتی برای شهردار وقت، و چه بسا استعفای او شده است.

در همین روزها که سخن از قصور یا تقصیر برخی از مسئولان شهرداری درباره سانحه آتش سوزی ساختمان شماره 117 در خیابان جمهوری نقل هر محفلی است، ورق زدن تاریخچه و سرنوشت شهردارانی که در دوران خدمت در شهرداری، با جنجال ها و حوادث بزرگ همراه بوده است، نشان می دهد بلدیه پایتخت، نسبت به رئیس خود، گاهی بی رحمانه عمل کرده، بی رحمانه از این بابت که شهرداری، مصدر خدمات گوناگونی است که هر گونه اختلال در انجام این خدمات، باعث نارضایتی عمومی می شود.

نمونه مشابه وضعیتی که این روزها درباره شهرداری تهران در رسانه ها مطرح می شود در سال 1337 نیز در افکار عمومی وجود داشت، در آن زمان نیز سانحه آتش سوزی در تهران، باعث شد شهردار وقت، مجبور به استعفا شود، البته تفاوت آتش سوزی سال 37 انبار گندم تهران، با آتش سوزی اخیر خیابان جمهوری در این بود که سانحه 55 سال پیش، تلفات جانی در پی نداشت و تنها خسارات مالی عظیمی به شهر وارد کرد.

 شهردار وقت تهران، سرلشکر محمود دولو پس از سه ماه مقاومت در برابر فشار افکار عمومی، مجبور به استعفا شد و پس از او، موسی مهام که به بلدیه طهران رسید، بلافاصله نوسازی و بهسازی ناوگان آتش نشانی را در دستور کار خود قرار داد و 40 دستگاه ماشین آتش نشانی جدید خرید و شروع به آموزش به پرسنل آتش نشانی کرد.

در تاریخ بلدیه تهران، موارد متعددی وجود دارد که نشان می دهد بحران در خدمات شهرداری، باعث مشکلاتی برای شهردار وقت، و چه بسا استعفای او شده است.

در این گزارش کوتاه، به اجمال سعی شده است دردسری که برای برخی از شهرداران تهران در طول تاریخ به وجود آمده عنوان شود. در جداول زیر، سعی شده به تفکیک سال و دوره (پیش و پس از انقلاب) سرنوشت شهردارانی که دوران خدمت آنها، حادثه ای اتفاق افتاده و نتیجه آن را بیاوریم.

سرنوشت شهرداران پس از انقلاب تهران پس از حوادث و جنجال ها

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −  6  =