نتانیاهو: چرا از روحانی استقبال کردید

نتانیاهو با اشاره به استقبال از حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: جامعه بین الملل نه تنها ایران را محکوم نمی کند بلکه از مردی که ایران را نمایندگی می کند استقبال می کند.

عصر ایران: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: توافق موقت 6 ماهه میان ایران و گروه 1+5 در ژنو درباره برنامه هسته ای تهران این برنامه را تنها حدود 6 هفته به عقب برمی گرداند.

رویترز گزارش داد؛ وی همچنین ایران را متهم کرد که با بهره گیری از این مهلت 6 ماهه، برای کسب فناوری های مربوط به امکانات تولید بمب هسته ای استفاده می کند.

نتانیاهو قبل از این توافق هسته ای ژنو را خطای تاریخی توصیف کرده بود چرا که همزمان با کاهش تحریم ها علیه ایران باعث می شود این کشور بتواند زیرساخت های ساخت مواد حساس هسته ای خود را حفظ کند.
 
نتانیاهو که در همایشی با موضوع امنیتی در تل آویو سخن می گفت ادامه داد: براساس برآورد ما توافق هسته ای ژنو، ایران را 6 هفته و نه بیشتر به عقب برمی گرداند. به همین دلیل، آزمون اصلی در امکان دست یابی به توافق دائمی برای منع کامل ایران از دست یابی توانمندی های هسته ای است.

وی ادامه داد: اسرائیل تنها از توافق هسته ای با ایران حمایت می کند که زیرساخت های هسته ای این کشور را برچیند.

نتانیاهو قبل از این هم گفته بود ایران خواهان نابودی دولت یهودی است. او در بیانیه ای به مناسبت روز هولوکاست گفته بود: تا امروز توافق بزرگی برای ضرورت جلوگیری از وقوع هولوکاست جدیدی وجود دارد اما جامعه بین الملل حکومت ایران را که خواهان نابودی ماست را محکوم نمی کند.

نتانیاهو با اشاره به استقبال از حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: جامعه بین الملل نه تنها ایران را محکوم نمی کند بلکه از مردی که  ایران را نمایندگی می کند استقبال می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −  43  =