جهت‌گیری بهبود رشد اقتصادی مهمترین ویژگی لایحه بودجه ۹۳

یک نماینده مجلس با اشاره به ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه سال آینده و ارتباط آن با اسناد بالادستی گفت: مهمترین ویژگی لایحه بودجه جهت‌گیری برای بهبود رشد اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، هادی شوشتری در جلسه امروز صحن علنی مجلس با اشاره به ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه، اظهارداشت: در سال‌های 90 و 91 نسبت تخصیص بودجه‌های عمرانی به شدت کاهش یافت اما در لایحه سال آینده توجه ویژه‌ای به اعتبارات عمرانی شده است.

وی افزود: ایجاد تعادل به معنای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و نگاه به پیوست‌های بودجه حکایت از توزیع نسبتا مناسب و عادلانه اعتبارات پروژه‌های عمرانی دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در تدوین لایحه بودجه به آمایش سرزمین توجه داشته است، گفت: تعادل و توازن منطقه‌ای که یکی از مولفه‌های اصلی در تدوین بودجه‌های عمرانی است، مورد توجه دولت بوده است.

وی با اشاره به رشد حجم نقدینگی در سال‌های اخیر، تصریح کرد: حجم نقدینگی از 70 هزار میلیارد تومان در سال 84 به 500 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده که نشان‌دهنده عدم توجه دولت به سیاست‌های پولی و مالی مناسب در آن سال‌ها است.

شوشتری ادامه داد: دولت در لایحه بودجه 93 به کنترل نقدینگی و از طرف دیگر هدایت نقدینگی به سمت تولید توجه ویژه‌ای داشته است.

وی با اشاره به اهداف سند چشم انداز و برنامه پنج ساله پنجم توسعه، گفت: هدفگذاری برنامه چهارم توسعه رشد اقتصادی 8 درصد و بیکاری تک رقمی با طرف 82 میلیارد دلار منابع بود اما با وجود هزینه 450 میلیارد دلاری در این مدت، نتیجه به دست آمده رشد بالای اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نبود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه با قوانین بالادستی ارتباط منطقی دارد، افزود: مهمترین ویژگی لایحه بودجه جهت‌گیری برای بهبود رشد اقتصادی است.

وی با اشاره به نرخ بالای تورم در ایران، گفت: دولت می‌خواهد مقدمات دستیابی به شاخص اسناد بالادستی از جمله تورم تک رقمی را محقق کند که در این مسیر استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

شوشتری تصریح کرد: صادرات روزانه یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت در مدت 265 روز، در صورتی محقق می‌شود که سیاست خارجی دولت همگام با سیاست‌های اقتصادی بتواند ظرفیت‌های کشور را آزاد کند.

وی در پایان از نمایندگان خواست به لایحه بودجه سال آینده که اولین بودجه دولت یازدهم است، رای دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  42