تحولات الکترونیک نظم صنعت بانکداری را به هم خواهد زد

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: یکی از این تهدیدهای صنعت بانکداری تحولات الکترونیک است ، ضمن آنکه صنایع به سمت صنعت بانکداری متمایل شده است و تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، بازی های کامپیوتری که در دل خود کار بانکی و خرید را انجام می دهند و همچنین فروشگاهها که محصولات خود را الکترونیکی به فروش می رسانند، همه کار بانکی می کنند و این تحولات نظم صنعت بانکداری را به هم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی دیواندری که در نخستین کنفرانس ملی توسعه مدیریت پولی و بانکی تحت عنوان « آینده صنعت بانکداری ور روندهای پیش رو» سخن می گفت، افزود: اگر مشکلاتی امروز در بانکداری ما وجود دارد و مردم با وجود گرفتن تسهیلات برای تولید باز هم راضی نیستند و بانک ها در ساختارشان دچار مشکلاتی همچون مطالبات معوق هستند، همه به صنعت بانکداری و مدلهای کسب و کار بانکداری بر می گردد. البته این درحالی است که دنیا در این زمینه تغییرات خوبی کرده و ما کمی عقب مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر چقدر تغییرات جدید در ساختار بانکداری ما صورت گیرد، ما به مدلهای بانکداری اسلامی بیشتر نزدیک می شویم، گفت: بسیاری از دغدغه‌های امروز کشور با تغییرات ساختار بانک‌ها و به کار گیری مدلهای جدید بانکداری برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سابق بانک ملت با بیان اینکه سه عامل محرک اصلی در صنعت بانکداری دنیا وجود دارد، گفت: یکی از این عوامل سالم سازی و بهینه سازی است، دیگر عامل ساده سازی روشهای کاری است و بانک‌هایی که می خواهند در حد متوسط برسند به چابکی نیاز دارند.

وی تاکید کرد: بانک‌هایی که می‌خواهند در میان دیگر بانک های کشورشان و حتی در منطقه خود اول باشند بر روی نوآوری کار می کنند که قلب نوآوری روشهای نوین کسب و کار است که در بانک های آینده دنیا شکلی متفاوت از آنچه امروز می بینم خواهد بود.

وی با بیان اینکه روشهایی نیز صنعت بانکداری را تهدید می‌کند، گفت: یکی از این تهدیدها تحولات الکترونیکی است ، ضمن آنکه صنایع به سمت صنعت بانکداری متمایل شده است و تلفن همراه، شبکه های اجتماعی، بازی های کامپیوتری که در دل خود کار بانکی و خرید را انجام می دهند و همچنین فروشگاهها که محصولات خود را الکترونیکی به فروش می رسانند، همه کار بانکی می کنند و این تحولات نظم صنعت بانکداری را به هم خواهد زد.

وی یادآور شد که مشتریان و مردم از قبل آگاه تر شدند و کار بانک را در یک سری شبکه‌ها و سیستم ها انجام می دهند و از شعب فیزیکی بانک ها خود را راحت کرده‌اند.

وی سپس به مدلهای مختلف بانکی در جهان پرداخت و گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در حوزه بانکداری، مقررات گذاری در حوزه بانکی نیز متفاوت می شود و سیستم چشم انداز آینده اقتصاد دنیا به سمتی است که واسطه های مالی و پولی در بخش بانکی تولید می‌شود.

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: صنعت بانکداری نوین دنیا و همچنین مدلهای کسب و کار بانکداری جدید ما را به بانکداری اسلامی بیشتر نزدیک می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10