رعایت نکردن استانداردهای حسابرسی تخلف است

رییس سازمان حسابرسی با بیان اینکه بورس کمک زیادی به شفاف سازی صورتهای مالی کرده است،گفت:شرکتهای بورسی باید بر اساس استانداردهای حسابرسی عمل

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رییس سازمان حسابرسی با بیان اینکه بورس کمک زیادی به شفاف سازی صورتهای مالی کرده است،گفت:شرکتهای بورسی باید بر اساس استانداردهای حسابرسی عمل کنند در غیر اینصورت تخلف صورت گرفته است.

سهیلی پور در گفت‌و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا برخی از شرکتهای بورسی تعدیلات سود خود را پنهان می کنند، با بیان اینکه بورس

ضوابط محکمی در این خصوص دارد،گفت:بورس کمک زیادی به شفاف سازی صورتهای مالی کرده است و حسابرسان کنترل های لازم را در این خصوص انجام می دهند.

وی افزود:علاوه بر این بورس کنترل کیفیت داشته و گزارش حسابرسان را دریافت می کند و گزارش کسانی که تخلف آنها احراز شده است، به جامعه حسابداران رسمی اعلام می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی موارد وضعیت متفاوتی از شرایط دارند، خاطرنشان کرد:برخی شرکتها زمانی که دلار از 1226 تومان به 3500 تومان رسید در خصوص تسعیر بدهی و مطالبات خود با مشکل مواجه شده بودند و زیر بار این موضوع نمی رفتند.

سهیلی پور اضافه کرد:این در حالی است که استانداردهای لازم تهیه و ابلاغ شده است و شرکتها باید بر اساس استانداردهای تهیه شده عمل کنند و اگر شرکتها غیر از این عمل کنند تخلف کرده اند.

وی اظهار کرد:به این ترتیب وظیفه حسابرسان این است که این موارد را پیگیری کنند در غیر اینصورت تخلف کرده‌اند این در حالی است که در برخی موارد تخلفاتی صورت گرفته و جامعه حسابرسان رسمی برای آنها حکم صادر کرده است.

به گفته رییس سازمان حسابرسی وضعیت حسابرسی شرکتهای بورسی بهتر از شرکتهای غیر بورسی است ولی بهتر از این هم می تواند باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  5