بانک مسکن هر ۳ شاخص سلامت را دارد

مدیرعامل بانک مسکن،‌ نسبت مطالبات غیر جاری، تعداد تسهیلات و وثائق بانکی (ملکی) را 3 شاخص‌ ثبات و سلامتی هر بانک دانست و گفت بانک مسکن حدود 7 میلیون فقره تسهیلات خرد اعطا کرده و مطالبات غیرجاری آن تنها 2 درصد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمدهاشم بت‌شکن در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: بانک مسکن به‌عنوان یک بانک تخصصی در خدمت اجرای سیاست‌های توسعه‌ای بخش مسکن است و به همین دلیل باید یک سری اقدامات را برای تامین مالی بخش مسکن کشور انجام دهد.

وی با اشاره به این‌که باید بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه مسکن هماهنگی وجود داشته باشد، تصریح کرد:‌ اما با این حال نهایتا آن کسی که خطوط و سیاست‌های بانکی را به ما اعلام می‌کند، شورای پول و اعتبار است.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌های بخش مسکن باید هماهنگی سه جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و بانک مسکن وجود داشته باشد و این مثلث باید با یکدیگر کار کنند تا بتوانیم سیاست‌های حوزه مسکن را به خوبی اجرا کنیم.

بت‌شکن در ادامه با اشاره به این‌که نسبت مطالبات غیرجاری بانک 2 درصد است، گفت: این شاخص یکی از شاخص‌های موثر سلامت بانکی است. بانک مسکن به‌عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور وثائق ملکی تحت تسهیلات را در اختیار دارد و این شاخص نیز یکی از شاخص‌های عملکردی مثبت بانک محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: حدود 7 میلیون فقره تسهیلات خرد توسط بانک مسکن اعطا شده و این مسئله نشان‌دهنده آن است که هیچ موقع نمی‌توانیم فکر کنیم که مشکلی برای بانک پیش می‌آید.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن،‌ نسبت مطالبات غیر جاری، تعداد تسهیلات و وثائق بانکی (ملکی) شاخص‌های ثبات و سلامتی بانک است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  36  =  43