قیمتگذاری ایران ایر در بورس نهایی نشده

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری ایران ایر در دستور کار قرار گرفته، اما قیمت گذاری این شرکت هنوز نهایی نشده است و به همین دلیل این ایرلاین در ماههای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی عصر دوشنبه در نشست با هیات فرانسوی که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد افزود: همچنین قرار است بزرگترین شرکت کشتی سازی ایران در لیست واگذاری ها قرار گیرد، اما زمان عرضه این شرکت سه تا چهار ماه دیگر خواهد بود.

وی با بیان این که، شرکت های متنوعی در لیست خصوصی سازی قرار دارند گفت: در زمینه پتروشیمی نیز هلدینگ خلیج فارس عرضه شده است.

وی از واگذاری دو پالایشگاه بزرگ نفتی و یک طرح پالایشگاه جدید خبر داد و افزود: پنج نیروگاه تولید برق نیز واگذار خواهد شد که یک مورد از این نیروگاهها در زمینه تولید برق از باد، یک مورد دیگر تولید برق از آب و همچنین یک نیروگاه حرارتی از نیروی سوخت است.

پوری حسینی با بیان این که، شرکت های دیگری نیز در بخش صنایع به خصوص در زمینه خودروسازی واگذار خواهد شد گفت: صنایع پشتیبانی کنننده مانند نفت، لوله سازی و شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل نیز در لیست واگذاری ها قرار دارند.

وی با بیان این که، در صنعت بانکداری سهام عمده ای برای عرضه وجود ندارد تصریح کرد: سهام خرد و حداکثر 5 درصد در بانک ها برای عرضه وجود دارند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که، در زمینه شرکت های معدنی نیز چندین شرکت آماده عرضه و واگذاری است اظهار امیداوری کرد که با تغییر و اصلاح مسیر فعالیت های اقتصادی که متاثر از فعالیت های سیاسی است، خصوصی سازی در ایران در فضای جدیدی نقش بگیرد و شاهد رونق آن باشیم.

وی از شرکت های فرانسوی خواست که در مزایده های این سازمان شرکت کنند و این را نیز گفت که تلاش خواهیم کرد برای سرمایه گذاران خارجی شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2