پیش‌بینی از دورنمای بازار سرمایه

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دورنمای بازار سرمایه مثبت است و از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد شرایط بازار، حداقل در شش ماهه نخست سال آتی مثبت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،وحید جوادی در گفت‌وگو با ایسنابا تاکید بر اینکه باید انتظارمان از کسب سود در بازار سرمایه منطقی باشد، افزود:با توجه به این که نرخ بازدهی سالانه بانک‌ها حدود 20 درصد و بازارهای رقیب بورس نیز در شرایط فعلی تقریبا برابر با صفر است، بازار سرمایه در حال حاضر موفق‌ترین بازار محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار نیست سهم‌های مختلف همیشه با بازدهی سالانه 200 تا 300 درصدی همراه باشند، حتی بازده سالانه 30 تا 40 درصد برای بازار بورس نیز در مقایسه با بازارهای رقیب آمار قابل قبولی است.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: یک سری شایعات و ابهامات از جمله موضوع بودجه 1393 دست به دست هم دادند و باعث شدند تا بازار شرایطی نوسانی را تجربه کند. با رفع کامل ابهام‌ها بازار رویه خود را پیدا می‌کند. شایعات بیشتر بر روی افراد مبتدی که تجربه کافی ندارند اثر می‌کند و باعث متضرر شدن آن‌ها می‌شود.

جوادی اظهار کرد: در هفته منتهی به 9 بهمن حدود 26 میلیون و 900 هزار سهم به ارزش 98 میلیارد و 600 میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مورد معامله قرار گرفت که 57 درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن مربوط به فروش بوده است.

جوادی خاطرنشان کرد: سهام‌داران باید از رفتارهای هیجانی اجتناب کنند و با مطالعه بیشتر و انتخاب سهام بنیادی اقدام به خرید کنند، همچنین بهتر است با تشکیل سبد سهامی متشکل از صنایع مختلف ریسک خرید را کاهش دهند البته ممکن است با این اقدام میزان سود هم کاهش یابد اما در عوض خرید انجام شده مطمئن‌تر خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =