اثر سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا بر قیمت طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت اتخاذ سیاست های انبساطی بیشتر در نشست امروز بانک مرکزی اروپا این مساله تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا در بازارهای جهانی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا از کیتکو نیوز؛ نشست امروز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا در حالی برگزار خواهد شد که پایین بودن نرخ تورم منطقه یورو و ادامه نگرانی ها در خصوص وضعیت رشد و رونق اقتصادی اروپا موجب افزایش گمانه زنی ها نسبت به اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی این بانک شده است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا در نشست ماه نوامبر خود نرخ بهره را به کمتر از 0.25 درصد کاهش داده است.

سیمون دریک کارشناس ارشد بانک نیویورک ملون در این باره تاکید کرد، سرمایه گذاران بین المللی منتظر اجرای سیاست های محرک پولی بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا هستند. اگر بانک مرکزی اروپا تنها برای یک کشور می خواست سیاست پولی را اتخاذ کند در چنین شرایطی باید سیاست های انبساطی را گسترش و توسعه می داد ولی این بانک باید برای منطقه یورو متشکل از 18 کشور تصمیم گیری کند.

وی افزود: اجرای سیاست های محرک پولی بیشتر و کاهش نرخ بهره می تواند فشار بیشتری را بر ارزش یورو وارد کرده و موجب تقویت ارزش دلار شود. این مساله به ضرر قیمت جهانی طلا نیز خواهد بود.

"جسیکا فونگ" استراتژیست موسسه بی ام او کاپیتال نیز تاکید کرد: بازارهای جهانی منتظر اقدامی شگفت آور از سوی بانک مرکزی اروپا هستند. این مساله می تواند تاثیر منفی بر تحولات قیمت طلا داشته باشد.
وی افزود: البته انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه نیز در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه ژانویه نیز تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  10  =