بوی گرانی طلا و میوه در بازار

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،چکیده مهمترین اخبار اقتصادی فارس امروز جمعه 18 بهمن ماه به شرح زیر است.

*تراز بازرگانی 10 ماهه ایران به مثبت شدن نزدیک شد

مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران  گفت: در 10 ماه نخست سال جاری 37 میلیارد دلار واردات و 34 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی بوده و تراز بازرگانی کشور به سمت مثبت شدن حرکت می‌کند.

* 7 برابر بودجه 93 به پیمانکاران راه روستایی بدهکاریم‌/ نیاز به اعتبار 4 هزار میلیاردی

سید حسین میر شفیع معاون وزیر راه با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده مبلغ 115 میلیارد تومان به صورت استانی ‌برای راه‌های روستایی پیش‌بینی شده است، گفت: مجلس باید توجه خاص به راه‌های روستایی داشته و نسبت به رشد بودجه این بخش اهتمام ورزد.

* وعده پرداخت اعتبار 300 میلیارد تومانی عمل نشد

در شرایطی که دولت به وعده پرداخت 300 میلیارد تومان به صنعت شیر عمل نکرده است، دامداران می‌گویند قیمت نهاده‌ها هم بالا رفته و تولید برای آنها ضرر می‌کند و چاره‌ای جز روانه کردن دامها به کشتارگاه‌ها ندارند.

*بوی گرانی میوه در بازار

برف دو متری مازندران و گیلان در فصل برداشت، درختان را زیر برف مدفون و قیمت مرکبات را در بازار گران کرد و این تردید وجود دارد آیا مسئولان می‌توانند وعده تامین نیاز میوه شب عید بدون تکیه بر واردات را عملی می‌کنند؟

* تمایل مشروط تهران به اسلام آباد برای تمدید مهلت واردات گاز از ایران

منابع آگاه هندی از تمایل مشروط تهران برای تمدید مهلت تکمیل پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان در ازای انجام اقدامات مهم و محسوس از سوی اسلام آباد خبر دادند.

*دولت برای کنترل تورم به جای پول نقد سبدکالا داد

عباسعلی نورا   گفت: دولت باید در مورد هدفش از توزیع سبد کالا به جای پول نقد که جلوگیری از افزایش تورم بود اطلاع رسانی می‌کرد.

* بانک مرکزی ترکیه 882 میلیون دلار دیگر به بازار این کشور تزریق کرد

بانک مرکزی ترکیه به منظور جذب نقدینگی مبلغ 882 میلیون دلار دیگر به بازار این کشور در روز دوشنبه 14 بهمن تزریق کرد و قصد دارد بار دیگر در تاریخ 21 بهمن این کار را تکرار کند.

* طلا با افزایش 5 دلاری به 1263 دلار رسید

با بازگشت خریداران چینی از تعطیلات به بازار و جو مثبت موجود در مورد انتشار آمار مشاغل آمریکا، قیمت طلا در بازارهای جهانی 4.85 دلار افزایش یافت و به 1263.05 دلار در هر اونس رسید.

*شکایت گازی ترکیه از ایران؛ ادعای خسارت 2میلیارد دلاری روی میز دادگاه بین‌المللی

پس از اتمام بحران قطع و افت فشار گاز در روزهای سرد گذشته، شرکت ملی گاز ایران وارد دور جدیدی از تنش تحت عنوان شکایت ترکیه از ایران به دلیل کاهش رقم صادرات و بالابودن قیمت گاز صادراتی شده است.

* 38 سال تجربه رشد اقتصادی و تورم ایران؛ از رشد مثبت 17تا منفی 15درصدی + جدول

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در مدت 38 سال گذشته تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه سال 76 حدود 154 درصد رشد داشته که در این مدت 10 سال رشد اقتصادی منفی، 5 سال رشد بیش از 10 درصد، 12 سال بین صفر و 5 درصد و 9 سال 5 درصد و بیشتر بوده است.

*بودجه بدون هدفمندی یارانه/ نفت 100 دلاری و دلار 2650 تومانی/ بودجه سال آینده کسری خواهد داشت

محمدعلی عبدالله زاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ به نظر من بودجه سال آینده دچار کسری خواهد شد و گرچه نفت بشکه‌ای 100 دلار و هر دلار 2650 تومان بسته شده، اما درآمدهای مالیاتی محقق نمی‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  27  =