میزان بیکاری در کانادا کاهش یافت

اقتصاد کانادا در ژانویه 29 هزار و 400 شغل از 44 هزار شغل حذف شده در دسامبر را جبران کرد و نرخ بیکاری این کشور از 7.2 به هفت درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا سازمان آمار کانادا اعلام کرد که مشاغل تمام وقت 50 هزار و 500 مورد افزایش یافت که بزرگ‌ترین افزایش از ماه مه سال گذشته بوده است با این همه 28 هزار و 300 شغل، خوداشتغال بودند که معمولا امنیت و مزایای کمتری دارند.

 

رشد میزان اشتغال بزرگ‌ترین رشد از ماه اوت گذشته بود و از پیش بینی اقتصاددانان مورد نظرسنجی رویترز برای 20 هزار شغل جدید فراتر رفت. این اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند نرخ بیکاری به 7.1 درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

روند رشد اشتغال در کانادا برخلاف گزارش منتشره در آمریکا بوده که کاهش چشمگیر روند اشتغالزایی در دو ماه گذشته را نشان داده است.

 

این دو کشور از روش محاسباتی متفاوتی برای ارزیابی میزان بیکاری استفاده می‌کنند. سازمان آمار کانادا اعلام کرده که نرخ بیکاری این کشور در صورتیکه روش آمریکایی مورد استفاده قرار بگیرد، به جای هفت، شش درصد خواهد بود.

 

انتشار آمار ژانویه موجب شد تحلیلگران آب و هوای نامساعد را عامل وخامت بازار کار در دسامبر عنوان کنند. متوسط رشد ماهانه اشتغال در کانادا از 3300 در شش ماه تا دسامبر به 15300 شغل در شش ماه تا ژانویه افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5