برنامه ریزی شرکت پست هندوستان جهت نصب ۳ هزار خودپرداز قابل حمل

مدیر شرکت پست هندوستان اعلام كرد :

پادمینی گوپینات مدیر شرکت پست هندوستان اعلام گفت: «با وجود اینکه این شرکت برنامه های خود برای افتتاح «پست بانک» را به تعویق انداخته، اما تا سپتامبر سال 2014 پروژه نصب 3 هزار خودپرداز و 135 هزار خودپرداز قابل حمل در تمام دفاتر پست هند را به اتمام خواهد رساند.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک وی ادامه داد: «اول فوریه با نصب 3 خودپرداز در شهر های دهلی­نو، چِنای و بنگلور، فاز نخست این پروژه آغاز می شود و پس با اجرای فازهای بعدی تمام دستگاه های خودپرداز شرکت پست در تمام هندوستان خدمات خود را به مشتریان ارایه خواهند کرد. شرکت پست هند تا پایان سال یک هزار خودپرداز را نصب خواهد نمود و  طی 18 ماه بعدی نیز تعداد خودپرداز ها به 3 هزار دستگاه خواهد رسید.»

گوپینات اضافه کرد: «در آغاز، فقط صاحبان حساب های پس اندازی که بیش از 260 میلیون روپیه ارزش دارند می توانند از خودپردازها استفاده کنند، اطمینان داد که طی 6 ماه پس از افتتاح، اجازه همکاری با مشتریان دیگر را از بانک مرکزی هند دریافت خواهند کرد.»

ارزش حساب های پس انداز شرکت پست حدود 05/6 تریلیون روپیه است که برابر نیمی از ارزش سپرده گزاری ها در بانک دولتی هند (SBI) به عنوان بزرگترین بانک دولتی هندوستان و بیش از 2 برابر سپرده گزاری ها در بانک ICICI، بزرگترین بانک بخش خصوصی هند است.

شرکت پست هند، از طریق همکاری با شرکت اینفوسیس (Infosys) به شبکه ملی پرداخت هند می پیوندد، این امر برای انجام تراکنش در خودپردازهای لازم بوده و برای مشتریان نیز سودمند خواهد بود.

90 درصد دفاتر پستی شرکت پست هند در روستاها قراردارند از این رو شرکت پست به بهترین وجه خدمات بانکی را به تمام مردم هند ارائه می کنند. شرکت پست به سپرده گزاری ها 4 درصد سود سالانه پرداخت می کند و صاحبان حساب را نیز از خدماتی نظیر چک بهره مند می کند.

شرکت پست در حال مذاکره مستمر برای تاسیس «پست بانک» است و مدعی است که با تاسیس آن گستره وسیع خدمات ارایه شده در شعب پست بانک تمام هندی ها را از خدمات بانکی بهره مند خواهد نمود. با این وجود وزارت اقتصاد هند پیش شرط هایی برای تاسیس پست بانک دارد و از سوی دیگر وزیر مخابرات، نیز در حال مذاکره با دیگر اعضای کابینه هند است.

 

منبع:

http://articles.economictimes.indiatimes.com/2014-01-26/news/46636511_1_india-post-postal-savings-atms

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  4