قیمت جهانی طلا صعود کرد

قیمت‌های جهانی طلا پس از اظهارات رییس جدید بانک مرکزی آمریکا در مجلس این کشور که امیدها را نسبت به تداوم تدابیر محرک مالی این بانک زنده کرد، به بالاترین سطح سه ماهه گذشته صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در آوریل در بازار کامکس نیویورک 17.30 دلار (1.45 درصد) افزایش یافت و طلا به 1292 دلار در هر اونس رسید.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، طلا پس از این صعود کرد که جانت یلن به نمایندگان مجلس گفت اگر تغییر قابل توجهی در دورنمای اقتصادی صورت بگیرد، بانک مرکزی تاخیر بیشتر در کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

با این همه بهای طلا در ساعات اولیه معاملات چهارشنبه به دلیل صعود پنج روز گذشته این فلز که به تقاضای فیزیکی لطمه زده است، کاهش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور با 0.6 درصد کاهش به 1284 دلار رسید. همچنین هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در کامکس با 0.2 درصد کاهش به 1286 دلار رسید.

بهای طلا سال گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را آغاز خواهد کردد، 28 درصد سقوط کرد. تعدیل این برنامه در ژانویه آغاز شد و در حال حاضر از 85 به 65 میلیارد دلار رسیده است. این تغییر سیاست که در سالهای اخیر از قیمت طلا پشتیبانی کرده بود، جذابیت این فلز گرانبها به عنوان پناه مطمئن سرمایه در برابر تورم بالا و دلار ارزان‌تر را کمتر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −    =  50